Boett vintertäcke?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Vannie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 034
V

Vannie

"Smedby" heter det visst, är det någon som ahr ett sådant och som möjligtvis har en riktig bild på det så man kan få se hur det ser ut på en levande häst? ;) Berätta gärna om det också, hur det är i passform, kalitet osv?

Sv: Boett vintertäcke?

Jättebra, jag köpte mitt för 8 år sen och har det kvar fortfarande. Använder det som svett-täcke och har inget att klaga på. Passformen har kanske blivit bättre med åren, för mitt är lite tight vid bogen för min pålle är ganska stor. Men det är inget problem.
Förr fick man välja färg på tyg och band och namn så det är ett plus, det kanske är så nu också. Jag kommer inte ihåg om det var måttbeställt, men mitt sitter som gjutet bak!
Kan rekommenderas!

Vi har två, ett till vardera häst. Träffade Lisbeth häromdagen, och det ska väl bli foto på den större som ser ut som fotomodell i sitt för det sitter *perfekt*!

Den andre däremot, är välrest och GROV över bogen, så det gick inte alls. Dock fick vi material gratis och sydde om delen framför bogvecket till bättre passform.

Men nu skall tydligen även vintertäcket få en lite ny modell, för eksemtäcket är redan vidgat framtill. Annars går det bra att beställa en storlek bak med större bogparti - fast då vill det till att man vet vad man skall ha antar jag.

Våra torkar suveränt under dessa vintertid. Och det är mycket bra material.

Så bra, jag har spekulerat lite över ett sådant men när det inte finns riktiga bilder på täcket och inte jag jag hört så mycket om det förut heller, men nu kanske man ska slå till och införskaffa ett till vintern :)

ang: Jag väntar med spänning på foto :bow:

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 315
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 235
Senast: Iamia
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 096
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka