Boett eksemtäcke!

C

cia-123

Någon som vet vad det kostar, med flugluva till.
Är de bra?

Tänkte även skaffa probolja, någon som vet vad det kostar och ifall det är bra?

Tar gärna emot tips av alla jag kan få, eftersom detta är min första isis med eksem.......:love:

Jättetacksaam för svar!

Sv: Boett eksemtäcke!

Är de samma häst som har pälsätare?
För de är väl inte eksemet som ställt till hästen så redan?

Du får gå in på deras hemsida och läsa prislistan ;)

Jepp, det är samma häst med pälsätare :crazy:

Vet att hästen även är en sk eksemhäst, så jag tänkte göra så gott jag kan när han kommer till mig.

Har ingen erfarenhet av eksem, men vet att man måste hålla på och sköta om den lille kraken noga.

Är det Hööks som säljer boett tro?

Har testat många exemprodukter genom åren men bara ett som fått hästarna symtomfria (i kombination med täcke och installning). Det är ett set med saker som hästen ska äta, tvättas och smörjas med. Visst kostar det lite mer men det är det värt det när man har en bra häst utan en skorv.

Det heter ökozon och tror det bara finns i sverige hos http://hemsidor.torget.se/users/i/ingel/manex.htm. Mellanpaketet har jag köpt och det har räckt hela säsongen för 3 hästar.

Vad kostar ökozon för en häst en säsong? Kom fram till hemsidan men inte till prislistan.

Ökozon är bra - har hört mkt positivt om det av andra men ej provat själv. Priset tycks avskräcka men det räcker faktiskt länge.

Jag har numera på Switch så tidigt som möjligt och tar på det så länge hästen inga sår får.

Täckar med Boett och Hööks, har flera täcken och huvor som byts vid behov (när de är trasiga, smutsiga mm). Tvättar täckena i 40-60 gr med enbart såpa.

Hästen har egna borstar och håller den så ren som möjligt. Smuts kliar.

Gör egna salvor, aloe vera gele o mjukgörande. Svettas hästen vid ridning tvättar med äcv/vatten.

Tvättar rent svans och man vid behov, Lactacyd går bra som schampo.

Hästen har grav eksem. Stallas in em7kväll beroende på väder.

Liknande trådar

Islandshäst Tips på ett bra eksemtäcke som håller lite mer än en vecka ... Jag köpte ett på Nis..h där tyget går sönder så fort det fastnar i...
Svar
9
· Visningar
1 600
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 717
Senast: Amha
·
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
499
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka