K

Kolgrimmur

Vet inte om jag ska skriva i det här forumet, men det handlar iaf om islandshästar :crazy:

Är det nån som vet vart man kan få tag på bra böcker om islandshästar, allt möjligt om dom.... :love:

Har en som heter "Islandshästar - skötsel, hälsa och gångarter"
Men den börjar bli lite nött i kanterna nu :o

Hoppas nån kan hjälpa mig!!

:banana: //S

Sv: Böcker?

Hejsan!

En som jag kan rekommendera starkt är boken Rida Islandshäst Reynirs ridskola :bow:

Lycka till!

"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga och be för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

Förstå din islandshäst av Rikke M. Schoulz är mycket bra! Och Islandshästen 1-3 är intressanta!

/Malin

Kolla på bibelioteket! på vårt bibeliotek finns nästan alla böcker som jag hör talas om som handlar om islandshästar... ( en av bibliotikarierna har en liten lurvig sak, kanske därför men...) och det är ingen stor stad jag kommer ifrån om man säger så..

Toppur skrev:
Rida islandshäst reynirsridskola och är jätte bra
förstå din islandshäst:banana:

Jag har också läst Reynirs ridskola som jag förmodligen fick i födelsedagspresent och den är väldigt bra plus en annan bok som jag och mamma köpte på NM i Strömsholm 2004, skriven av Rebecka Frey,Åse Ericson och Lena Lennartsson. Den var super!:) :)

Jag skulle gärna få tips om olika DVD filmer.

Jag hittade många av dem som folk redan föreslagit tidigare i tråden på bibbloteket, så gå dit och titta. Finns säkert någon :)

Har man unghäst, tycker jag att Einar Öder Magnussons bok "Islands unghästträning och -skötsel" är kanonbra.
En kille som tänker precis som jag.:D

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·
L
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 454
Senast: LiviaFilippa
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 042
Senast: TinyWiny
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 221
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Kalla hamburgare
  • Västeråsträffstråden

Hund, Katt, Andra Djur