Böcker om Islandshästar..

Sv: Böcker om Islandshästar..

Jag har ju betalat för Eyolfurs dvd:n och kan bara säga att jag tyckte den var jätteintressant - och man kan se om den mååånga gånger inte minst för alla fina hästar :)
Men visst kostar det slantar, men det är väl ingen storsäljare och har förmodligen kostat en del att producera också.

Jag tycker inte man kan kalla att den o den boken passar "nybörjare" el nyblivna islandshästägare. Som Freyr hittar jag tips o råd i alla de böcker som finns (samma som Freyr har).

tack snälla ni för tipsen, ska genast börja leta!:bow:

camillak skrev:
Som nytt fan av islandshästar, nyss köpt mitt föl:) så tycker jag "islandshästar"- boken var toppen. En jättebra intrduktion, men sen är det inte så mkt mer. Nu söker jag efter en bok om träning av unghästar- nån som har nåt bra tips??

Har för mig att det finns nån bok som heter "islands unghästträning och skötsel".

Den borde ju funka.

Skulle vara jätteintressant att se en film för en gångs skull inom läran islandshästar, ridningen o.s.v men vart får ni tag i alla filmer:eek: det finns väl inte direkt i en vanlig hästaffär? att skicka efter antar jag..? dyrt som satan måste filmerna va:crazy:

Jo, filmerna kostar en del - men det har nog kostat att producera dem också. Agersta och islandshestbutiken säljer väl en del har jag för mig.

ang skrev:
marijaa, filmen du nämner är väl Benni Lindahls första om just "inridning". Det kom en andra film för ungefär ett år sedan som handlar om träning; igångsättning i början av året och sedan 6-8 månader framåt. Dessutom kom ju Eyolfurs film i höstas - även den grymt sevärt och tydligen del 1 i en serie.

Jag har Benni's andra film om träning och den är verkligen sevärd kan jag lova er! Jag skulle jätte gäna också vilja ha Eyolfur's film, den verkar jätte bra, men den kosar ju en del.

Har båda dom böckerna + "Förstå din Islandshäst", tycker att alla dom böckerna är bra, man hittar alltid sånt som man inte tänkt på & får lite tankeställare.

Benni's andra film har jag, tycker den är jättebra :banana: Tycker han visar vettiga övningar :)

Ja intressanta och vettiga övningar också spelar dom ju så bra musik i bakrunden ;), eller är det bara jag som tänkt på det?

Haha, ja det är det nog..måste nästan ta & se den igen & tänka lite mer på musiken ;)
Det enda jag tänkt på är att han har rätt så jobbig röst att lyssna på i längden, fast det vägs ju å andra sidan upp av att han pratar om intressanta saker ;) :)

HAHA, det låter som värsta isländska gubbrocken ;)
Ja, men jag tycker brytning på isländska låter härligt ja :)

Poplan skrev:
Ja, men jag tycker brytning på isländska låter härligt ja :)

Okej, det tycker jag med..ett tag.
Är som att lyssa på Kyra K, man blir jättetrött att lyssna på dialekt nån längre stund... i allafall jag ;)

ang skrev:
Jo, filmerna kostar en del - men det har nog kostat att producera dem också. Agersta och islandshestbutiken säljer väl en del har jag för mig.

ok.. islandshästbutiken? hmm.. är det en vanlig affär eller.. för den har jag då aldrig hört talas om.. här finns bara hööks, kings, cheval och granngården:P men jag är ändå så jädrans pank just nu.. jag är mer i behöv av instruktör än film :) men man kan ju alltid titta på nätet vad det är för något.. har hört talas om Benni's iaf..

tack för tipset, det låter intressant!

islandshästbutiken finns på nätet, sök på google så hittar du nog

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
705
Senast: Squie
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 758
Senast: Kajsalisa
·
Kultur Jag håller på att göra ett utkast till en bok inom ett av mina specialområden. Målgruppen (tänker jag mig) är både forskare inom ämnet...
Svar
9
· Visningar
689
Senast: Myrten
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka