böcker med bra övningar

Nominous

Trådstartare
har ni några bra förslag på böcker med bra övningar i alla dess former? främst övningar för grundutbildning. gärna en rolig och intressant bok som är lättförstådd hur övningarna går till väga osv. :)

är alltså olika typer av övningar jag vill kunna bläddra bland när idéerna och fantasin tryter oavsett om man kört fast och fått problem eller bara vill få nya idéer på hur man kan utöva en rörelse på ett annat sätt. :)

förslag? :bump:

Sv: böcker med bra övningar

Ridhandboken 1 är bra, där gàr de igenom grundläggande utbildning för häst och ryttare och pratar om vanliga problem.

men finns det mycket övningar i den?

tror jag mer är ute efter typ nåt liknande som kanske ridlärare/instruktörer har som stödbok för å lägga upp lektioner.

men andra böcker är åxå varmt välkomna! ska kika på den!!! tack :laugh:

Det finns en bok som heter tio i manegen ( ska innehålla bra övningar) Den kostar runt 200kr

Jag gillar Reynirs ridskola. Den riktas väl främst till islandshästar eller gångartshästar kanske man säger, men det finns många bra och roliga övningar, mycket bilder (titta inte för noga på sitsen bara, han har inte den snyggaste sitsen om man går efter centrerad ridning) och bra förklaringar.
Finns övningar både från marken och från hästryggen.

tack ska kika på dem med! :)

ridhandboken - var får man tag på dem? har sökt dem på bokus och adlibris men inte funnit den. vore ändå en bra bok att ha. finns de i vanliga bokhandeln? vad ligger den på för ca pris?

Beginner, intermediate och advanced western exercises. Mycket bra inspiration, oavsett om man rider western eller ej.

Dressyrskolan av Anders Lindgren. Den bläddrar jag ofta i när fantasin tryter. Gillar den skarpt. Bra och tydlig så man fattar

<tror att du kan hitta den i strömsholms bokhandel pà nätet. de har bra böcker dära.

Jag har dessutom shoppat bra och billiga hästböker via tradera, kna alltid hàlla utkik dära pà vad som dyker upp.

Sen finns det en annan "häst forum hemsida" som har en massa ridövningar upplagda, i `princip samma som i 101 dressyr och hoppövningsbökerna.

Fast jag fâr ju inte skriva ned namnet pà hemsidan ;)

Kan man kanske få ett litet pm om det forumet?

knapp
Letar också böcker eller tips på övningar, främst från marken. För att få pålle att "använda huvudet".

Liknande trådar

Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 912
Senast: Butros
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 675
Senast: AbCdE
·
Hundträning Har lite funderingar kring vilka mål andra hundförare som tränar för att kunna tävla i någon gren har kring leken med sina hundar i...
Svar
11
· Visningar
2 047
Senast: Marje
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat