Böcker av Mons Kallentoft

Sv: Böcker av Mons Kallentoft

En av de svenska författarna jag gillar! Läst fem deckare av honom, tror det är hans sjätte jag har på tur.

Jag upplever inte personporträtten som dåliga. Jag vill ha lite utrymme för egna tolkningar, annars hade jag ju kunnat se på film istället! :idea:
 
Sv: Böcker av Mons Kallentoft

Kallentoft har ett fånigt, manierat språk och ett pretentiöst anslag som han inte lyckas leva upp till.

Vill man läsa svenskt krim så är Arne Dahl och Roslund&Hellström topp 2.

Håller med Bläckis :)
 
Sv: Böcker av Mons Kallentoft

En av de svenska författarna jag gillar! Läst fem deckare av honom, tror det är hans sjätte jag har på tur.

Jag upplever inte personporträtten som dåliga. Jag vill ha lite utrymme för egna tolkningar, annars hade jag ju kunnat se på film istället! :idea:
Jag läser också hellre böcker än att se på fillm. Jag vill spela upp min egen film i huvudet liksom. Se personerna, miljöerna osv. Men problemet med den här boken (Vårofrer) är att jag inte får någon hint alls om vad det är för personer. Jag får ingen känsla för hur de kan tänkas se ut, hur de är som människor och vilka miljöer de lever i. Jag får ingenting. De känns helt enkelt som helt opersonliga pappersfigurer. Varken mer eller mindre. Tyvärr. Men hur segt det än är har jag bestämt mig för att läsa ut boken. Jag hoppas hela tiden att den ska komma igång och bli någonting. Vi får väl se hur det går?:D
 

Liknande trådar

Kultur Jag håller på att göra ett utkast till en bok inom ett av mina specialområden. Målgruppen (tänker jag mig) är både forskare inom ämnet...
Svar
9
· Visningar
683
Senast: Myrten
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För drygt 10 år sedan plöjde jag böcker om hälsa och framförallt hormonell hälsa, och läste boken “Kaos i kvinnohjärnan” för första...
Svar
8
· Visningar
959
Senast: cassiopeja
·
Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 905
Senast: Butros
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp