Bockar vid start

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare prallan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 2 599
P

prallan

Är det någon som har tips på hur man vänjer av en ponny att inte bocka vid start? Han gör det bara vid galoppträningar men har bara tränat tre gånger så kan det kanske bara vara "nyhetens behag"?

Är det någon som har tips på hur man vänjer av en ponny att inte bocka vid start? Han gör det bara vid galoppträningar men har bara tränat tre gånger så kan det kanske bara vara "nyhetens behag"?

Det är nog bara att öva på att driva framåt framåt framåt.. överdriv framåtdrivningen vid start några ggr så fattar han nog snart att man kommer på efterkälken om man bockar ;)

Liknande trådar

Hästhantering Det här är egentligen inget stort, men jag brukar träna en häst för hand. Jag har växt ur henne och kan inte rida henne längre, men...
Svar
11
· Visningar
850
Senast: Edla
·
Ridning Hejsan! Jag och min ponny tävlar fälttävlan där dressyren inte är vår starka gren, ponny ser inte meningen med att gå i form😅. Just nu...
Svar
2
· Visningar
501
Senast: Freazer
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 009
Övr. Katt Jag behöver tips! Vi har tre katter, 2 småtjocka honkatter och en tunn hankatt. Honkatterna får sin mat fördelad på måltider medans...
Svar
7
· Visningar
463
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka