Bockar vid start

P

prallan

Är det någon som har tips på hur man vänjer av en ponny att inte bocka vid start? Han gör det bara vid galoppträningar men har bara tränat tre gånger så kan det kanske bara vara "nyhetens behag"?

Är det någon som har tips på hur man vänjer av en ponny att inte bocka vid start? Han gör det bara vid galoppträningar men har bara tränat tre gånger så kan det kanske bara vara "nyhetens behag"?

Det är nog bara att öva på att driva framåt framåt framåt.. överdriv framåtdrivningen vid start några ggr så fattar han nog snart att man kommer på efterkälken om man bockar ;)

Liknande trådar

Övr. Katt Jag behöver tips! Vi har tre katter, 2 småtjocka honkatter och en tunn hankatt. Honkatterna får sin mat fördelad på måltider medans...
Svar
7
· Visningar
347
Senast: Lejd
·
Övr. Katt Då bägge katterna bara vill dricka ur kranen och jag är less på starta och stänga av kranarna hemma så funderar jag på fontän. Funkar de...
Svar
5
· Visningar
280
Senast: MJLee
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 266
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
13
· Visningar
685
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka