Bockar när hon river!

Royal_724

Trådstartare
Nån som vet hur jag ska få min häst till att sluta sparka och bocka så fort hon slår i eller river hindrerna!?

Sv: Bockar när hon river!

rida bättre fram till och över hindret så att hon inte river, ge henne de bästa förutsättningarna att hoppa hindret felfritt. Bockningarna kan ju ha med att göra att hon blir sur för att du har stört eller likn.
Sen: håll i dig :) ;)

Hon blir nog sur just för att hon river, anledningen till att hon river är ju troligtvis för att ni kommit fel eller att du stört henne.. Så att hon blir sur tycker jag inte du ska försöka ta ifrån henne ;)

Det bästa är att fortsätta rida, annars tappar man rytm och balans ännu mera. Det är bra med hästar med lite go i.:)

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·
Hemmet Nån som vet hur man lättast får bort de utan och riva väggen, Ska eventuellt flytta till ett hus till våren, där myror byggt bo i hela...
Svar
19
· Visningar
727
Senast: tanten
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 619
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka