Bocelli och Humboldt?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Pockan
  • Startdatum Startdatum
P

Pockan

Hej! Jag undrar om någon här har sett Bocelli eller några av hans föl? Vad tycker ni?
Undrar också om någon vet om det finns någon hingst som håller Humboldt (e:Hutten). Har ej hans nummer här men han är född 1942, en eller flera gånger? Han är farfar till bla Hartung.

MVH / Fia

Sv: Bocelli och Humboldt?

Artist har Hartung till morfar.

Humboldt 261 tillbringade ju den allra sista tiden av sitt liv i Sverige, och fick ett par stamboksförda döttrar och sonen Rote Boldt. En av döttrarna är mormor till Hip Hop.

Hartung var farfar till Stanford som är mormorsfar till Qalle.

Dirco Hästak har Rote Boldt till mormorsfar.

Det är dom jag kan komma på på rak arm.

Sen fick ju både Humboldt och Hartung avkommor i Västtyskland innan de exporterades till Sverige. Testarossa hade Hartung till morfar, men han återexporterades till Tyskland 2001.

Det finns säkert flera av våra importerade hingstar som har Humboldt i sig!

Hans pappa Hutten blev bl a också far till den i polsk avel mycket använde Hunnenkönig. I Sverige var han morfar till West.

Han finns ju genom Ibikus också (som han var morfars far till), kommer inte ihåg på rak arm. Impuls finns ju i många danska hästar! :)

Mvh Cissi

Jag har en ettårig hingst e.Bocelli, som är väldigt trevlig. Det är nog en av de mest vänliga och coola fölungar vi har haft. Han rör sig trevligt och är av bra modell
Han är mycket stor, mättes till 152 cm vid nyår. Storleken kommer troligen från mamman, som oftast lämnar väldigt stora avkommor.
Vi får väl se om han kan hoppa, fadern hade ju inga höjdarpoäng i hoppning vid sitt bruksprov, men modern lämnar både hopp och gång.
Jag har sett ytterligare ett par avkommor som tilltalat mig.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 665
Senast: Karro-Lina
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka