Bocelli och Bayron

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare backafall
  • Startdatum Startdatum
B

backafall

Hej,

Jag har funderingar kring att använda någon av dessa hingstar till mitt sto. Nu undrar jag dock över deras förärvning - egen erfarenhet eller vad ni själva sett samt deras eget temperament och vad de kan tänkas förärva för temeperament.
Är det några egenskaper som ni tycker att stoet inte ska ha för att betäcka med någon av dem?

Härstamning och egna resultat på hingstarna har jag bra koll på men vad gäller Bayron har jag sett få avkommor efter honom och Bocellis är ju bara ett år i år och jag har bara sett två föl efter honom.

Tacksam för svar/ Tess

Sv: Bocelli och Bayron

Det jag kommer ihåg från Bocelli från bruksprovet var han såg betydligt bättre ut under ryttare än vid löshoppningen. Utan ryttare såg han ut att vara byggd "lite i nedförsbacke". Under ryttare bar han sig fint och såg ridbar ut.

Hej

Jag väntar ett föl efter Bocelli i maj. Jag valde honom bla. för hans temperament. Han lär vara en cool kille. Även hans far Don Schufro lär vara lugn och nedärva det.
Jag valde mellan honom och Don Charly. Men eftersom jag har ett sto som kan bli lite nervig, så rekommenderade en duktig uppfödare i mitt län att jag skulle ta Bocelli då Don Charly sas vara hård i psyket.
Och det ville jag inte kombinera med nervig.
Har också pratat med andra som har föl efter Bocelli -04 och säger att de fölen är otroligt coola.
Lycka till med ditt val. :)

Tack för informationen. Jag har som sagt bara sett två föl live e Bocelli. Någon som har erfarenhet av Bayron?

//Tess

Jag har sett, och även fotograferat, en hel del trevliga hästar e. Bayron. Tycker att han förärver sig trevligt. Nu senast fotade jag t ex Boss (mf Trainers Seat xx) den 5/2 och Bretsky (mf Brabant) den 6/2. Båda bra tävlingshästar i Int resp Msv. Från Åstorp 23/10 finns Barbie (mf Brisad), Bretsky och Newton (mf Hertigen) med, dåligt ljus dock. Machini (mf Robin Z) fotade jag på Flyinge 1/10. Dessa finns på vår hemsida, om du vill se.

Mvh Cissi

Har fött upp två avkommor e: Bayron bla. den hingst :love: som finns på Team Piaffs hemsida. Ett hingstföl förra året som blev bästa hingstföl i Blekinge. Väntar om några veckor ett tredje efter honom. Har bara positivt att säga om hans förärvning, kombinationen med vårt sto verkar funka toppen. De har fått ett underbart temperament och härliga gångarter (stort plus för traven) och är mkt trevliga exeriört (9p för båda), tror mkt på dem i framtiden (de är båda sålda). Det ska bli riktigt spännande o se vad det blir i år, ett stoföl kanske?! Tänker betäcka samma sto med Bayron i år igen, utan tvekan, varför överge ett vinnande koncept ;) Har även sett en del andra Bayron avkommor och har bara positiva erfarenheter så här långt.

Hej,

Tack för svar och fina bilder. Min uppfattning att Bayron lämnar ett bra framparti och bra bogfrihet verkar stämma bra.

Är det någon som vet om ridbarheten är bra? Egen erfarenhet är att Utrillo blodet kan ge lite si och så med ridbarheten och att de är lite styva i kroppen, även om de har många andra positiva egenskaper.
/Tess

Hej!

Vad jag vet så är ridbarheten bra!

Min Bayron avkomma är väldigt lik sin mamma så i hennes fall är det svårt att yttra sig, men övriga avkommor jag har träffat har en bra ridbarhet. :bump:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 314
Senast: Masse
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 657
Senast: Freazer
·
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 818
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv