Bobby är död

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Clintan
  • Startdatum Startdatum
C

Clintan

Bobby är ju inte i avel längre, men en del vill kanske ändå veta att han nu har gått bort.

Taget ifrån Ridsports hemsida:

Ulla Håkansons Bobby är död

Ulla Håkansons hingst Bobby har gått bort. Han fick sluta sina dagar den 2 juni på grund av svår kolik. Bobby blev 21 år.

- Han har varit min kära vän och allra bästa tävlingshäst sedan 1990, säger Ulla Håkanson.

- Bobby har alltid varit mycket pigg och glad, och lite helvild ibland. Vi hade roligt varje dag tillsammans och han ställde upp för mig.

Bobby började tävla som 5-åring och gjorde sin sista tävling 2003 i Rotterdam. Paret hann göra 118 GP-starter tillsammans.

Sina sista två år tillbringade Bobby på Öland hohs Gabriella Rastad, där han njöt av ett härligt liv och var otroligt uppskattad. Hans boxvägg är nu prydd av blommor och vänliga rader.

Bobby 896
Hingst f. 1986 e. Urbino u. Martina e. Hertigen.
Uppf: Jan Åke Ohlsson
Ägare: Ulla Håkanson
Godkänd för avel 1994 pga goda prestationer

Sv: Bobby är död

Fick han några avkommor alls?

Det fanns väl fler helbröder, hur gick det med dem?

Några få avkommor har han fått, men hur det gått för dem vet jag inte.

Läste i nån tidningen att han endast hade 5 stycken avkommor, vet inte om det stämmer alls...

Gluttar lite i blup-databasen och ser att han hade minst tre avkommor i alla fall.

Och att hans yngste lille bror är ridskolehäst på min mans ridskola! Där ser man.

Man kan se hur många bedömda avkommor hingstarna har, men kan de förståss ha andra, icke-bedömda avkommor. Det var därför jag skrev minst tre.

Vad tråkigt att han inte finns mer. För många år sedan va ja hästskötare på en tävling i åstorp åt Ulla som hade Tolstoy och Bobby med sig. Jättetrevliga hingstar. Då va jag nog inte mer än 14-15 men de va helt underbara att hålla på med. Känns som om de "gamla" hingstarna börjar droppa en efter en:(

Liknande trådar

Avel Inspirerad av tråden om de nya ELIT hingstarna i Trakehner Verband började jag fundera på när det kan vara dags för ASVH att utnämna en...
Svar
1
· Visningar
2 051
Senast: sona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka