Bob meyhews film

E

Eemelie95

Hej på er alla!
Tänkte höra om någon av er har sett Bob Mayhews Svensk DVD; The Basic Principles of Western Riding - Why and How?
Om ni har det, är det värt att beställa den? Varför/varför inte?
och gärna om ni har tips på någon annan film som ni tycker är bra?

Eftersom att jag är ganska så grön i allt som innefattar western så vill jag skaffa mig en grund. Jag har hållt på med hästar flera år men har "ledsnat" lite på klassisk dressyr... :)

Sv: Bob meyhews film

Jag tycker att den är Bra! Den tar upp grundprinciperna i western, vilket gör att man förstårbättre som nybörjare.

dock är den svenska versionen "dubbad" , men det kan jag nog tycka är bra då man kan titta på ridningen istället för svensk text-remsor nertill. Svenska rösten är också helt okej att lyssna på.

jo det kan man ju såklart, men om man inte är så bra på alla hästtermer på engelska så kan det ju vara en fördel att se den svenkdubbade :)

Okeej, vad bra! då blir det att beställa den! :)

Jag tycker den är sevärd,han förklarar bra på ett vettigt sett. Gillar hans "tänk". Men han kunde visa övningarna mer noggrant. Jag hade föredragit att han använde en mer utbildad häst i vissa övningar så man lättare kunde se vad han försöker med,tänkte då främst med kontraställ och de olika böjövningarna.
Satt med en kompis icke (westernridande) och fick sitta och förklara mer ingående det han försökte göra med unghästen. Hur som hellst skulle jag ändå rek denna film. Jag köpte min 2007 kostade då 315 SEK.

Jag tycker att den är bra, köpte den själv när jag precis börjat med westernridning. Tar upp mycket av just "basic-träningen" och ger en bra överblick. Numera tittar jag på något avsnitt lite då och då när jag behöver lite tips eftersom jag själv tränar för Bob... Superbra att ha sin tränare tillgänglig 24/7 :D

Den är bra..vilket påminde mig on att jag faktiskt har ett videoband med en clinic av honom som jag spelade in för en massa år sen när han var uppe i Hagfors...:D

Bob är hos Bråve i skåne med jämna mellanrum. Nästa gång är i början av oktober har jag för mig. Lärorik att rida för oavsett nivå. Vill man komma som besökare till Bråves trevliga anläggning och vara åskådare så går det bra och brukar vara kostnadsfritt.

Liknande trådar

Avel Det kan vara intressant att diskutera om treårstestet på Flyinge där det var en hollänsk domare som dömde enligt deras linjära system...
Svar
11
· Visningar
1 916
Senast: Flippeti
·
F
Dressyr Ibland dyker det här och på andra forum upp diskussioner om olika ridsystem dvs system för att träna hästar. (Alternativ som leder till...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
24 419
Senast: flashlight
·
L
Utrustning Det verkar som det finns ett visst intresse för att göra egen utrustning till sin häst, så under alla mina år som sadelmakare så har jag...
Svar
6
· Visningar
2 287
Senast: LäderBjörn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Julklappar 2024!
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4

Hund, Katt, Andra Djur