Bo på anläggningen men bara jobba helger?

Ozarc

Trådstartare
Jag har börjat fundera på att söka mig ett hästjobb i Tyskland där jag kunde jobba bara helgerna och på så sätt tjäna in boende, alltså jobba utan lön för bara gratis boende. Just nu pluggar jag och jobbar extra i ett stall (inte i Tyskland) så jag har erfarenhet och en ganska hyffsad tyska. Men det jag ville kolla var om ni tror att någon skulle vara intresserad av en sådan lösning? Någon som har hört om någon som gjort något liknande? Att det går bra att jobba deltid eller bo på anläggningen är ju vanligt men båda i kombination?

Har aldrig jobbat med hästar i Tyskland och känner att jag vill reka lite innan jag lägger in en annons (och eventuellt gör bort mig). Tack för eventuella synpunkter!
 
Sv: Bo på anläggningen men bara jobba helger?

Jag har sett en hel del sådana annonser i både Sverige och Danmark, där man erbjuder boende och/eller stallplats som "lön" för deltidsjobb, så det låter inte helt omöjligt i mina öron.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 618
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 886
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 311
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
14 532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp