Bo i kallt hus med spädbarn

Satsa på kläder i ull ☺ finns jättemysiga ull/silke bodys och byxor mm att ha närmast kroppen och så kan man lägga på ett lager med ribbstickad lite tjockare ull över vid behov eller använda filt/ sovpåse. Ofta blir det ju blött på små bebisar av olika anledningar (mjölk, dreggel, kiss osv) men ullen värmer även fast den blivit blöt. Bomullskläder och konstmaterial kyler så fort de blir fuktiga.

Finns ullgrupper på Facebook där man kan få mer information och även köpa mycket begagnat. Kläderna är lite dyrare men har ett högt andrahandsvärde då kvalitén ofta är jättebra och dessutom syr många av märkena för att kläderna ska kunna användas länge med muddar som går att vika osv. Vi kommer ha samma byxor i vinter till vår tjej som är 15 månader nu som vi hade förra året från hon var 6 månader.

Inte fleece i sängen! Sov själv några nätter i fleexekläder. Det blir varmt och blött. Jag har fått panik massa gånger när jag sommat med mina fleecebyxor och vaknar till och badar i svett och fukt.

Satsa på ull!

Håller med om att undvika vanlig fleece, det andas inte kan därigenom bli farlig att vara helt insvept i.
Däremot finns det fleece gjord av ull, då får man samma lätthet och mjukhet som vanlig fleece men som andas.

Håller med om att undvika vanlig fleece, det andas inte kan därigenom bli farlig att vara helt insvept i.
Däremot finns det fleece gjord av ull, då får man samma lätthet och mjukhet som vanlig fleece men som andas.
Ja helt rätt. Fleece är stickningsmetoden. Det finns både ullfleece och bomullsfleece.

Undvik fleece i plast för det är galet otrevligt i sova i när kroppstemperaturen börjar gå upp!

När sonen var liten bodde vi i ett hus från 1929. Gammalt, dragit och svinkallt.

Han sov på en ullfilt och hade duntäcke samt vanlig bomullspyjamas.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 561
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 708
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Har sett ett tomt hus när jag vart ute och ridit. Ca 30 m från detta hus står ett nybyggt hus. Sååå, jag drar slutsatsen att i det nya...
Svar
3
· Visningar
990
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka