Blueberry cup idag!

Seabaz

Trådstartare
Jaha här kommer lite bilder från dagen då, dock inga tävlingsbilder från banan då det var dåligt ljus i ridhuset och kameran inte tillräckligt bra, men men..

Jag träffade även busigdemon där, hur det gick för henne vet jag inte men själv fick jag en gul rosett i pleasure (walk&trott) och diskvalificerad i western ridingen, men jag är nöjd ändå, han valde själv att ändå gå över bommen på tredje försöket, hehe.. Och alla fyra fötterna i marken!!

:D

Här har vi lastat ur precis...

19774576.jpg

Det är kul med skimmel... bajsfläckar i svansen och på bakbenen hehe

19774575.jpg

"jag tänker inte stå still och posa, no way"

19774578.jpg

19774579.jpg

Sv: Blueberry cup idag!

ni såg ju verkligen ut som ett trevligt ekipage!
o jag stod o tittade på ditt nummer o tänkte så det knakade, o sen när du kom fram så började det klarna varför jag lagt det på minnet...sucka, inte gammal men ändå taskigt minne, sj väntar jag fortfarande på bilder utav min hästskötare, men det kommer nog ut ett par här sen när jag fått dem!

men kul var det ju iaf, o jag som var utomjordingen där som speakern sa :rofl:
lite kul, var ju bara jag som inte var från WRU, men kändes kul o välmött ändå! det är det bästa med western folket!
jag är jätte nöjd med dagen!, vi gick jätte fint på framridningen, men sen har både jag o Nova nerverna utan på, iom det så fort vi kom in i ridhuset, blev jag spänd och hon mer spänd än mig pga mig :crazy: men jag är nöjd
diskad i Wester riding. kunde helt enkelt inte styra rätt väg...
placerad sist av en bra bunt i trailen, men nöjd nöjd! bocka i galoppen, är klassiker för nova när man är spänd o sen hårda grindar äte New forest ponnyer!
sen 2 av två i reiningen, där vi bara fick bocksprång mot den lilla första volten, så jag är nöjd!
gjorde så rätt i att ta de Lätta klasserna!

inga fler som har info o tankar o bjuda på eller sover alla redan, tänkte väl nuss snart, ska ju jobba imorgon så, Natti

vilken usel framridning det var, och parkeringen och ridhuset... men men dom gjorde ändå det bästa av förutsättningarna tycker jag...

Din häst är verkligen supersöt! :love:

Snygg han är!

Ni bor så långt bort, det är dumt! :D

Tack! :)

Jaa, Deuber-sadeln var för trång fick jag inse så den är nu såld och fraktad till finland :idea:

Detta är en anna modell av Dakota (den orangea sadeln jag hade innan deubern var en dakota ranchmodell). Denna är nog mer åt reining/allroundhållet...

Mycket skön och mycket fin! Korgmönster och silverdetaljer och rödbrun precis som min gamla sadel som jag älskade, fast det var en "Show Montana Reiner" :love: nypris 20 000kr :o
alltid ångrat att jag sålde den sadeln.........

jaha! ok! Tyckte väl att jag mindes att du hade en svart deuber innan :D

Okej! Men det låter ju som att denna sadeln passar det ni vill göra bättre! :)
Tycker ofta att ranch/ropingsadlarna är så stela och hårda och det känns som att man sitter en halvmeter ovanför hästen ;)

Lite OT men du har inte nån mer bild på sadeln? nyfiken :)

Dakota roper/ranch nånting, precis som du säger, kändes som om jag satt långt ovanpå hästen och kunde inte nå runt honom. Gled dessutom bakåt. Köptes ny för ca 10 000kr, sålde för 6500-7000kr tror jag, inkl showpadden, sadelgjord och tränset på bilden.. Och en brösta i samma färg som sadeln.

9163731.jpg

Deuber reining/allround, mycket trevlig sadel men väldigt smal framtill, tryckte på min häst. Skulle nog passa häst med smalare bogparti/markerad manke. Köptes begagnad för 4600kr, nypris 13 800kr, sålde den för 4000kr, inkl repsadelgjord, sadelöverdrag och ett par begagnade prof.choice-skydd

19788403.jpg

Dakota gissar på reining/allroundmodell, ligger där den ska! Jätteskön sadel! Köpte begagnad för 5000kr:

19788402.jpg

Senast ändrad:

Skojigt att se er! Jag kom ihåg nummer 13 och 9. Tyckte ni var duktiga!!

Seabaz, tyckte du red mjukt och fint. Domaren tyckte att du gjorde ett bra jobb i western ridingen när din häst blev rädd för den extremt farliga och köttätande bommen :eek: ;)

Oh vad roligt att höra! Det värmer faktiskt!

Förra gången ställde sig hästen på bakbenen framför bommen x antal gånger tills domaren fick komma fram och leda över oss.
Så helt klart förbättring och det tar jag med mig, nästa gång kommer vi över på första försöket :D

Det finns en anledning till att vi inte tävlar i trail liksom.. :rofl:

Jag är supernöjd! :banana:

Hade dock velat vara med i pleasure med galopp för jag visste inte att det bara var skritt och trav i lätta klassen när jag anmälde men men det kanske var lika bra ;)

Tycker överlag att det var bra klass på alla ekipage. Kan bli så rörigt på blåbärstävlingar annars. Men Tycker att allt gick städat till. Sen att framridningen va kass :crazy: Men va gör man.

Roslagsstoppet ska jag va biträde en av dagarna och sedan ska min 4 åring få göra debut den andra dagen.
Saknar min tävlingshäst nu! Lilla 'Gasen i botten i barrel race Nilah' :p

Jag tror nog klubben fixade det bästa av situationen ändå! Vi hade trevligt i alla fall :)

Vad kul, jag kommer vara med på D-tävlingen i johannesberg också och förmodligen åka och titta dagen efter :banana:

ja kommer med vara med på d-tävlingen, och sen biträde på c & b. Vill du hjälpa till i cafeterian lr något så är du välkommen att höra av dej :angel:

Åh, vad det var roligt i lördags.

Min häst var visserligen helt galen. Det känndes som att sitta på en kanonkula färdig att explodera.

Han kastade sig flera gånger på framridningen och var oregelig i största allmänhet. Första klassen var lätt trail, vad hände? Skrället vägrade att gå in på banan. Hovarna var fastcemeterade i marken. En funktionär försökte DRA:eek: in honom på banan.
Tillslut fick jag gå in till vänster i stället för till höger.
Väl inne på banan trampade han på alla bommar, backade ut ur rutan och slängtravade istället för att galoppera. Vi blev diskade.

Vi tog revansch i WH där vann vi. Pinsamt nog blev jag så frukansvärt glad över att jag inte kom sist som vi brukar började tårarna droppa när femman ropades upp. För varje som ropades upp som inta var jag blev det värre och värre. När det sedan stod klart att jag vann forsade tårarna.

Det är första gången jag vinner någonting över huvudtaget. :banana:

Roslagsstoppet nästa....

Haha vad gulligt! :D

Men vem var du?? :o

Min häst ville inte heller gå in på banan i WR, han såg spöken genom den lilla "dörren" som var precis vid ingången, där bakom var "cafeterian" och sekreteriatet och ingång/utgång till läktaren...

Men vi tog satts och sprang förbi istället :o :D

fijja: Hehe, ja vem vet :)

Då såg våra pållar samma spöken.
Det var bakom den otäcka dörren spökena satt och kurade.

Jag, en liten knubbig tant på drygt 40, red en av dagens knabstrupper, den med tagel.
Han är knappt en och sextio och brunmelerad fram och prickig bak.

Frasse är en mycket envis herre, vill han inte så vill han INTE!
I lördags ville han inte galoppera, inte göra sidepass vid bommen utan flera meter ifrån och absolut INTE gå fram till grinden. Det blir inte mycket trail kvar då. Ryggningne gick finfint och bron galant men somsagt inget annat.

Däremot ville han tydligen vara med i WH, då var han jättefin.:bump:
ur att det inte ingick galopp i lätta klassen. Då hade han nog rymt ut
från banan.

/Jenny

Jag blev jätteglad för din skull när du vann. Fick tårar i ögonen när jag såg hur lycklig du blev :)

Bra jobbat :banana:

Himla kul att det gick så bra i WH! :bump:

Då tror jag också jag vet vilket ekipage ni var, vet att jag tänkte "herre jösses vilken stor häst" :D

Jag tyckte det var synd att det inte var galopp i lätta klassen eller åtminstone att det inte stod i proppen att det var endast skritt och trav.
För förra året var det galopp i båda klasserna och då var jag med i open men kände att vi gjorde bort oss lite för mycket, därför anmälde jag till lätta klassen nu... Och vi har tränat benhårt på galoppen senaste månaderna jag och medryttaren :)

Hade visserligen kunnat efteranmäla till WP Open (med galopp) men det var inte med i mina beräkningar...

Jag ska nog ringa till ansvarig för Roslagsstoppet och fråga hur dom tänker göra där och att dom kan ju gärna få skriva ut det i proppen eftersom dom nu haft olika på senaste tävlingarna... :cool:

kul att nån kommer ihåg nummer 13 o vägar säga att vi var duktiga, kändes som vi åkte därifrån som de bockande utomjordingarna :rofl:
men jag var tok nöjd på framridningen trotts leran, men som tidigare sagt, tävlingsledningen gjorde det bästa utav situationen och alla ekipage likså, vilket resulterade i en lyckad tävling!
får se om jag kan vara med i nästa också, vore kul!
några fler som ska på nästa wru tävling?

NEJ, såg att Dklasserna på nästa tävling går på lördagen, då har min nya kusin sitt dop!, fan...aja kommer igen i höst!

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka