Blue Ribbon Saddle

AnnEve

Trådstartare
Ska idag hämta hem en sadel att prova på min häst och vill gärna höra med er vad ni tycker om detta märke.
Det är en Blue Ribbon-sadel, med tillhörande showhuvudlag, tyglar samt brösta. Allt är utrustat väl med silver :d
Vet inte riktigt hur gammal sadeln är, men den har ganska många år på nacken. Den är i bra skick.

Vad vet ni om Blue Ribbon?
Är det värt att lägga pengar på en komplett utrustning?

Sv: Blue Ribbon Saddle

Blue Ribbon från Phoenix håller hög kvalité.
Om det är värt att lägga pengarna på beror såklart på priset. Vad får du ge för paketet?

Priset är inte riktigt bestämt ännu, men runt 20 - 30000 kr.
Har kollat runt lite och sett att de begagnade håller bra prismässigt i USA, men vet inte alls hur det är i Sverige..?

Blue Ribbon är bra grejer! Svårt att säga specifikt om vad du ska prova men det är oftast inga billiga grejer så det låter som bra pris!

Allright, jag har provat sadeln på mitt berg och den passade tyvärr inte. Hon behöver x-tra full quarter bom och det var inte den här. Tyvärr.
Så vet ni någon som är intresseard av en fin Blue Ribbonsadel, huvudlag med tyglar samt fin brösta, så säg till!

Tack för info förresten :)

pic_show_id31027732.html

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 744
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 181
Senast: liiinnea
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 708
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar