Blue light-filter

Jag använder Night Shift som finns i iPhone-inställningarna, schemalagt kl 21-07 varje dag. Vet inte om det påverkat mig så mycket, men det är väldigt mycket mer behagligt för ögonen.

Jag använder Night Shift som finns i iPhone-inställningarna, schemalagt kl 21-07 varje dag. Vet inte om det påverkat mig så mycket, men det är väldigt mycket mer behagligt för ögonen.
Jag har det också men blir bara irriterad av det, ljuset blir för dåligt.

Jag har det både på datorn (följer skymning/gryning och skiftar gradvis) och plattan (av/på knapp där jag för det mesta är för lat för att slå av det). Det blir en annan färgton i skärmen och till en början kan det kännas ovant.

Vad gäller sömn vet jag inte. Läste senast för någon dag sen en rubrik i DN om att det inte alls hjälpte, har dock varken läst artikeln eller studien de refererades till. Jag tycker det är bekvämare för ögonen.

Liknande trådar

Hemmet Mobilberoende-tråden fick mig att tänka på att jag i princip varje dag fastnar i mobilen direkt på morgonen, en vana jag gärna blir av...
Svar
12
· Visningar
427
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
511
Hundhälsa Sitter och funderar på att börja ge mina grabbar tillskott innehållande hampafröolja Det finns ju ett välkänt N'trilon. dyrt som satan...
Svar
5
· Visningar
513
Senast: lilstar
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
671
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur