Blue chip feed balancer

C

carran

Någon som utfodrar sin häst med detta? Är tydligen ett naturpreparat med vitamin-mineral mix i pelletsform som är jättebra för hästen. Enligt både "reklamen" och ett tips jag fick av en privatperson så är det bra tilll hästar som behöver gå ner i vikt. Det är tydligen lättare att hålla dem lagom i hull med hjälp av detta. Det fungerar visst så att hästen bättre kan ta upp och tillgodogöra sig näringen ur grovfodret och därför bl.a. känner större mättnadskänsla. Jag har aldrig hört talas om detta förut men då båda mina hästar skulle må bra av att tappa några kilo så blev jag intresserad. Någon som vet mer? Finns visst Blue chip PRO också, skillnad?

carran

Sv: Blue chip feed balancer

Är det verkligen ingen som känner till detta?

Hade en häst som fick detta för många år sedan. Hästarna håller hullet bra och blir mycket fina i pälsen. Det är inget foder utan ett tillägg till annat foder. Används mycket i England bla till hästar som inte haft det så bra.

Ok, kanske värt att prova. Du vet möjligen inte om det innehåller nog med mineraler och vitaminer så man slipper ge extra? Kan nämligen inte hitta mer info än att det innehåller både mineraler och vitaminer men inte vilka och hur mycket.

carran skrev:
Någon som utfodrar sin häst med detta? Är tydligen ett naturpreparat med vitamin-mineral mix i pelletsform som är jättebra för hästen. Enligt både "reklamen" och ett tips jag fick av en privatperson så är det bra tilll hästar som behöver gå ner i vikt. Det är tydligen lättare att hålla dem lagom i hull med hjälp av detta. Det fungerar visst så att hästen bättre kan ta upp och tillgodogöra sig näringen ur grovfodret och därför bl.a. känner större mättnadskänsla. Jag har aldrig hört talas om detta förut men då båda mina hästar skulle må bra av att tappa några kilo så blev jag intresserad. Någon som vet mer? Finns visst Blue chip PRO också, skillnad?

carran

vart finns detta och köpa? ca: pris?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka