blöta kraft fodret?

M

Millan_gulligast

Min ponny fårn 2 dl kor,1 morot/äpple och lite raps olja.jag blöder de så att de inte ska va dammigt!hur gör ni??:D

Sv: blöta kraft fodret?

Om det är kornkross du menar så hade jag också hällt på vatten eller gett det med betfor. Det dammar ganska mkt. Jag gav det ett tag till våra stora hästar men slutade pga dammet ,den ena har hosta.

jo,de är kross.men de "dammar av" när jag tar vatten och olja!:D

Foder som gärna dammar, typ kross, kli och tillskott i pulverform brukar jag ge tillsammans med lite betfor.

Blöter man det med bara vatten brukar det bli klumpigt och fastna i hinken, om man inte tar så mycket vatten att det flyter istället. Då ger jag hellre någon dl betfor till istället, det ingår dessutom i stallhyran...:angel:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 160
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
560
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
801
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 107
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Skottlossning på skola
  • Mens