blöt häst, hur göra?

Merwen

Trådstartare
Min häst står ute dygnet runt nu i sommar. Just idag har det regnat hela dagen fram tills nu, och han har inget täcke på sig. Nu funderar jag på vad som är bäst. Att åka dit och lägga på honom ett täcke eftersom att det inte ser ut som att det slutar regna, trots att han är blöt nu? Det är ca12-14 grader ute och hästen är inte frusen av sig. Eller ska jag försöka låna en box så han kan stå inne och torka några timmar och sedan släppa ut honom med täcke på, eller helt enkelt låta honom stå ute utan täcke?

Hur skulle ni ha gjort? :)

Sv: blöt häst, hur göra?

Varför lägga täcke på en häst om det inte är kallt och den inte är frusen

Jag hade låtit den vara ute otäckad

Liknande trådar

Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
39
· Visningar
3 401
Senast: jemeni
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 445
Senast: Zetly
·
Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att...
2
Svar
30
· Visningar
2 495
Senast: ako
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 908
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V