Blöjor till hundar?

Jag har en chihuahua.
Och det stämmer mycket väl gällande rumsrenheten, att det oftast ta ett år innan de små är rumsrena.
Tror faktiskt det har mycket med storleken att göra på det sättet att man inte märker av signaler lika bra.
Stora hundar kanske man kan läsa av på bättre sett då de helt enkelt är synligare. Min chihuahua går t.ex aldrig /sällan till dörren för att markera att han vill ut, utan gör det på sätt som man måste vara väldigt uppmärksam på (Fast sen har jag ju som standard att vi går ut var 3e eller 4e timma).

Vavvor fick ju också en sån boom när man skulle ha dem som accessoarer..

Åh, vad jag hoppas att denna fördom försvinner.

Urin är ju ganska starkt, hundar har oftast päls och våt päls inkapslad i blöja utan att lufttorka..
Får hundar också blöjexem, svamp eller liknande om de inte får byta blöja tillräckligt ofta, hur ofta det nu är?
och hur bra är egentligen dessa quickfix?

Har aldrig använt hundblöja själv, stänkskydd var jag tvungen att googla och har heller aldrig hört talas om annat än "löparbyxor" till tikar. Det märks att man inte har haft hund på några år :cry:

Min använder skvättskydd när jag är hos främmande. Det är för att det finns en liten risk att han markerar annars och det är därför inte avslappnat att ha honom lös springande om man inte kan garantera uppsyn. Däremot så byter jag inlägg i skvättskyddet så ofta som möjligt - Men otroligt nog har han aldrig kissat i den. :D:up:

Hört om folk som har skvättskydd på 24/7, det sägs ju att man kan träna bort markerandet med det och det är därför jag dels använder det. Skulle aldrig ha på honom det ifall jag märkte att det gjorde honom obekväm. Han verkar inte ens märka av den.

Men jag tror att hunden kan få förhudskartarr ifall den är på för länge och den inte har någon chans att tvätta sig.

Liknande trådar

Övr. Hund Tänkte berätta hur det går med vår nya hund. Vi fick en 4-årig amrishane som omplacering för ca 6 veckor sedan. Den tragiska...
Svar
8
· Visningar
2 206
Senast: mandalaki
·
Övr. Hund Jaha. Så lång tid tog det alltså innan "hundfebern" slog till igen. Nu vill jag gärna ha lite råd om lurviga småhundar. Trots allt...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
14 318
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar