Blöjor till hundar?

purity_666

Trådstartare
Jag är med på en sida för chinese crested. Jag ser en förvånande trend i att använda vanliga barnblöjor på hundarna. De används på valpar som inte är rumsrena och på hanhundar som kissmarkerar inomhus. Alltså....va? Är det vanligt bland andra raser? Bara småhundar? Som hanhundsägare får jag tips om att köpa blöjor istället för skvättskydd.

Alltså visst, ibland behövs skydd. Min tik blöder en del och städar inte efter sig så hon har löpskydd under de värsta dagarna. Hanhunden som jag tagit som vanvårdad omplacering för en månad sen kissmarkerar när de är ensamma hemma. Jag har hanhundsskydd på honom då, ett sånt band runt magen.

Men rumsrenhetsträning.. alla vet väl att valpar kissar och att man måste ut med dom hela tiden. Att sätta på blöja, tror jag försenar hela grejen med rumsrenhet. Den ena jag såg var t.o.m. uppfödare.

SÅ vad tror ni, kommer blöjor till hundar snart? Typ vanliga barnblöjor med ett hål för svansen bara. Då kan man ju slippa gå ut när det regnar, är kallt, man inte har lust. Smidigt värre.

Ja ironi..

Aldrig hört talas om!

Såg förövrigt en annons på blocket med liten hund som enligt annonsen gick på låda. Det låter också praktiskt och bra! ;)

Hanar som ska markera inne kan man med fördel ha stänkskydd på. Verkar lite smidigare än att hålla på med blöjor, bekvämare för hunden också.

Tror det är vanligt bland chihuahua o som sagt din ras,dom raserna verkar dra åt sig bebis människor,latmaskar och för mycket inspiration från USA

Nja jag är varken bebismänniska, latmask eller har hämtat inspiration från USA men har testat blöja på min hund när vii varit hos folk pga att han inte skvätter, han kissar så mycket att skvättskyddet blir fullt.

Jag är med på en sida för chinese crested. Jag ser en förvånande trend i att använda vanliga barnblöjor på hundarna. De används på valpar som inte är rumsrena och på hanhundar som kissmarkerar inomhus. Alltså....va? Är det vanligt bland andra raser? Bara småhundar? Som hanhundsägare får jag tips om att köpa blöjor istället för skvättskydd.

Alltså visst, ibland behövs skydd. Min tik blöder en del och städar inte efter sig så hon har löpskydd under de värsta dagarna. Hanhunden som jag tagit som vanvårdad omplacering för en månad sen kissmarkerar när de är ensamma hemma. Jag har hanhundsskydd på honom då, ett sånt band runt magen.

Men rumsrenhetsträning.. alla vet väl att valpar kissar och att man måste ut med dom hela tiden. Att sätta på blöja, tror jag försenar hela grejen med rumsrenhet. Den ena jag såg var t.o.m. uppfödare.

SÅ vad tror ni, kommer blöjor till hundar snart? Typ vanliga barnblöjor med ett hål för svansen bara. Då kan man ju slippa gå ut när det regnar, är kallt, man inte har lust. Smidigt värre.

Ja ironi..

Är det alltså i Sverige folk har blöjor på hundarna?
Aldrig hört om..

Är det alltså i Sverige folk har blöjor på hundarna?
Aldrig hört om..

Har sett många som gör det i Serige. Dom sätter på den på samma sätt som man sätter på ett skvättskydd alltså bara runt magen och snoppen. Funkar jättebra och sitter bättre än dom flesta skvättskydden och dessutom skaver den heller.

Hanar som ska markera inne kan man med fördel ha stänkskydd på. Verkar lite smidigare än att hålla på med blöjor, bekvämare för hunden också.
Ja jag har som sagt sånt skydd när han är ensam. Men de på forumet, som har blöjor alltid, menar att blöjor sitter bättre, ger inga skav osv.

Ja jag har som sagt sånt skydd när han är ensam. Men de på forumet, som har blöjor alltid, menar att blöjor sitter bättre, ger inga skav osv.

Dom sitter bättre och ger inget skav och läcker inte heller. Men man sätter som sagt var på den likadant som ett skvättskydd. Fast att alltid använda sig av såna metoder skulle jag aldrig göra.

Ja min kissar direkt utanför dörren om det ösregnar. Hellre det än låda.

Min kissar knappt....

Jag tycker dock att det räcker med att katterna använder lådan. Klär jag på min ordentligt med skor och varmt täcke när det är kallt så brukar vi kunna gå i 20-30 min per gång utan problem.

Dom sitter bättre och ger inget skav och läcker inte heller. Men man sätter som sagt var på den likadant som ett skvättskydd. Fast att alltid använda sig av såna metoder skulle jag aldrig göra.

Min kissar knappt....

Jag tycker dock att det räcker med att katterna använder lådan. Klär jag på min ordentligt med skor och varmt täcke när det är kallt så brukar vi kunna gå i 20-30 min per gång utan problem.

Ja min kissmarkerar bara så ett vanligt stänkskydd med en binda i funkar finfint. Brukar knappt synas i bindan att han kissat ens.

Jag bor i hus så vid vidrigt väder öppnar jag bara dörren så går dom 2-3 meter bort och kissar och sen springer in igen.

Ja min kissmarkerar bara så ett vanligt stänkskydd med en binda i funkar finfint. Brukar knappt synas i bindan att han kissat ens.

Jag bor i hus så vid vidrigt väder öppnar jag bara dörren så går dom 2-3 meter bort och kissar och sen springer in igen.

För min räcker inte en binda. Han springer runt och ska skvätta överallt och då blir den full och börjar läcka istället. Nu mera händer det väldigt sällan att han gör sånt hos andra men när jag skaffade honom så gjorde han det ofta även hemma.

Jag bor i lgh så jag måste ut och gå med min, hade varit skönt att bo i hus och bara öppna dörren men har man skaffat hund så får man vackert rasta den också.

Alltså, OM en vuxen hund nu har problemet att den kissar inne (och är kollad hos veterinären så att det inte är något fel) så kan jag förstå att man använder någon form av skydd.
Det är inte helt ovanligt bland vissa småhundsraser att hundarna aldrig blir helt rumsrena, trots idog träning - och vad ska man göra då? Ha kisspölar/markeringsstänk lite varstans eller rent av avliva hunden?
Men att räkna med att ha det, eller ha det på valpar, eller till och med träna hunden till att ha det - och att kunna gå på låda, det är i mina ögon helt vrickat.

Vad jag dock verkligen tycker att man borde göra är att ta hänsyn till detta i aveln. Hundar som inte går att få rumsrena borde rimligtvis inte avlas på!

Liknande trådar

Övr. Hund Tänkte berätta hur det går med vår nya hund. Vi fick en 4-årig amrishane som omplacering för ca 6 veckor sedan. Den tragiska...
Svar
8
· Visningar
2 206
Senast: mandalaki
·
Övr. Hund Jaha. Så lång tid tog det alltså innan "hundfebern" slog till igen. Nu vill jag gärna ha lite råd om lurviga småhundar. Trots allt...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
14 318
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar