Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, jag. Min son blir 3 om en vecka och är inte alls intresserad av att gå på potta/toalett. Försökt locka med det mesta och låta han gå utan men nä, han vill bara inte. Låter man han gå utan blöja så går det bra en stund men sen vill han prompt ha blöja (är väl nödig då...) och sätte rman inte på någon så kissar han till slut på golvet. En gång har han lyckats pricka pottan (hälften kom på golvet) och fick då mycket beröm men jag tror helt enkelt han är för bekväm... och jag för mesig som inte orkar ta diskussionen... det är ju så mycket enklare med blöja än att torka kiss i tid och otid
Vår motivering för att få barn på toan är att det är billigare och enklare utan blöjor, och att stora barn slipper blöj-krånglet. Det är SMART och praktiskt att lura kisset att hamna på rätt ställe helt enkeltBarn vill "bli stora" och härma äldre syskon, äldre barn
och vuxna.
DÅ är frågan vem VILL mest? Du eller han?
För det kan mycket väl vara en maktkamp ni har just nu... Eftersom du vet att han KAN klara sig bra utan blöjan, då hade nog jag satt hårt mot hårt och blånekat blöjan på dagtid!
Silverkedjan: Jag har försökt med de argumenten också, men då säger han att han hellre inte äter så spar vi pengar till blöjor.
Kanske kan jag få låna nåns storebror
Men som sagt går det framåt. Igår var han utan blöja hela dagen. På bussen in till stan behövde han gå men klarade att hålla sig tills vi kom av. Väl hemma igen bajsade han dock på sig utan förvarning, trots att vi just varit på toaletten (och tom suttit ned)
Det går bra, max 1-2 kisspåsar i veckan från dagis, hemma utan problem. Svårigheten för honom är att känna att bajset kommer så där händer det oftare olyckor (men aldrig på dagis eftersom han aldrig brukar bajsa de tider han är där (9-13) däremot ofta på morgonen i blöjan just då han vaknar).Sådär gjorde min kille oxå i början. Satt på toa, en gång, två gånger, flera gånger och inget kom. Lagom när han började leka så kom det i brallorna eller på golvet om han var naken.
Jag tror att det är lite svårt att hålla rätt på det där med signalerna innan man lärt sig.
Jag tror att de måste få "misslyckas" lite för att fatta vad som händer i deras kroppar och hur de funkar.
Hur har det gått nu de senaste veckorna?
mvh Eva