Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon vet inte hur det känns att vara kissnödig, det håller jag nog med om. Men hon är med så långt att hon säjer "NU kissar jag". Så hon vet NÄR det händer och även ATT hon har kissat i blöjan hon har på sig. Så långt har hon stenkoll...cirkus skrev:jag får känslan av att hon inte riktigt vet hur det känns att vara kissenödig, för det rinner nog bara och hon känner inte när det händer i blöjorna, och så blir hon jättestressad att kissa på sig om hon inte har blöjan....så därför hamnar på hon pottan i timmavis för säkerhets skull.
Svårt läge. jag tror ändå jag hade antingen tagit av blöjan eller skaffat en obehaglig blöja så att hon märker när det händer ! jag tror alltså att hon helt enkelt inte märker när det händer ..... och sen när det händer i byxorna får man ju inte bli arg utan mera göra henne uppmärksam på att NU, nu kom det ! även om det var i brallorna ! ...
Träningsbyxor var en bra ide TACK!!Snurrfian skrev:Jag köpte "träningsbyxor" åt elin och förklarade att det inte gjorde något om det kom kiss i dem men det är bra om hon hann gå på toa... Det fungerade rätt så hyfsat, men samtidigt kopplade hon ihop det och blev torr väldigt fort när hon började förstå principen...
Eftersom det låter som hon tycker att det är jättehemskt att kissa på sig så kanske det är bättre att avdramatisera det, ja okej det är inte så mysigt men det gör inte så mycket, det är sånt som händer liksom så kanske hon törs koppla av och verkligen känna efter när hon är kissnödig...
Det funkar ju inget vidare att ha på henne trosor, dels är det en kamp bara att få dit dem. Och jag skulle inte påstå att hon rusar till och från toan, utan möjligen vågar hon lämna den 20 sekunder sen sitter hon en halvtimme till. Ända tills hon klämt fram någon droppe - OM hon lyckas med det.Tokmaja skrev:Antingen så testar ni billiga blöjor eller så tar ni helt enkelt på henne trosor.
Låt pottan stå framme, om hon vill sitta på den, lättillgänglig.
När hon sedan rusar fram och tillbaka till toan, låt henne hållas.
Bra ide, ska testas! fast jag tvivlar på att det går med ett så stort barn... Men provar gör jag!fjolltroll skrev:Men när min tjej var liten och ibland inte var riktigt kissnödig när hon skulle gå och lägga sig men jag ändå ville att hon skulle kisa lite iaf
så gjorde jag som så att jag doppade hennes fötter i ljummet vatten.
När hon satt på toan alltså.
Här så har du nog orsaken till problemen.ameo skrev:Ett av problemen med det här är dessutom rent praktiskt. jag är ensam hemma med barnen i veckorna, för maken jobbar på annan ort och veckopendlar. Utöver barnen har jag ju dessutom en drös hästar och en skock fårskallar som ska tas omhand. Detta innebär att jag kan inte låta henne sitta tills hon tröttnar, utan måste avbryta henne för dessa praktiska göromål
Selma blir 4 år på söndag och nu börjar jag känna mig lite otålig, för hon är inte ens i närheten av att sluta med blöja. :smirk:
Har provat att ta av blöjan och klä på trosor i stället, men det ger henne snarare panik över att ev kissa på sig . Hon rusar direkt till toan o tror hon ska kissa, men inget kommer.