blöta pellets?

Sv: blöta pellets?

Vanligtvis behöver man inte blötlägga pellets. Lucernpellets är ett undantag men även det går att fodra torrt beroende på hur mycket man ger, om man blandar det med annat foder och hur glupsk hästen är. Men det finns en risk för foderstrupsförstoppning om man ger lucernpellets torr.
 
Sv: blöta pellets?

okej.. men jag for nog förtsätta blöta iaf, annars ramlar det ur munnen på henne och hon äter så fort att hon går lös på ponnyns mat, han får ju bött eftetrsom han äter alger.
tack för hjälpen :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har alltid köpt regnjackor billigt och utöver det ärvt ett antal. Har aldrig haft en regnjacka som faktiskt håller för ett längre...
Svar
19
· Visningar
794
Senast: Ceta
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 182
Senast: Shixle
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 151
Senast: Habina
·
Mat Det var extrapris på torkad svamp så jag köpte lite. När jag sen läser om hur man ska tillaga den blir jag fundersam. Skölja noga, ligga...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 193
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp