Sv: Blöjor

Det man kan vara medveten om är att Pampers innehåller lotion av någon anledning som jag inte begriper. DET kan ju vara skälet till att det blir röda rumpor, att de helt enkelt inte tål den lotion som är tillsatt.

Sen håller jag med, jag har hellre blöjor som inte sitter tight runt rumpan utan lämnar lite luft mellan. Har använt Libero till största delen till alla tre barnen, testade Icas i början till "ettan" men de läckte lite mkt. Har använt tygblöjor litegrann också.

Sen har jag ytterligaren en aspekt till mitt val av blöjmärke, nämligen att Libero tillverkas i Sverige....
 
Sv: Blöjor

Jag har provat Lidl-blöjor på min yngsta. Gillade dem inte. De känns dygnsura och obekväma efter bara en liten stund.
Köpte också ett paket för att testa då en kompis sagt att de var minst lika bra som de dyrare blöjorna.
 
Sv: Blöjor

Vi kör med Euroshoppers, fick tipset av min kusins fru då hon tckte de funkade lika bra som Liberos. Sedan har vi kört på Euroshoppers vilket funkat jättebra.

Pampers var det längesedan jag provade, men minns att jag inte tyckte om dem,samt att Hampus blev väldigt röd av dem.
 
Sv: Blöjor

Både Hanna och Nova-Li har blivit röda och "eksemiga" av Libro. Pampers Active fit har funkat ok, och några "billiga" blöjor också, men inte alla.
Nu använder vi tygblöjor och har pampers ibland när vi är iväg länge på stan och inte vill släpa hem smutsiga blöjor.
 
Sv: Blöjor

verkar som att det är många barn som blir röda av pampers...

har inte märkt nåt på Loke ännu iallafall..
 
Sv: Blöjor

Använder pampers, tycker det funkar jättebra, Li har aldrig en endaste gång hittills haft irriterad eller röd rumpa.

Men Li spenderar väldigt mycket tid utan blöjja också.

Men Li är också väldigt smal och liten, blöjorna sitter inte åt ordentligt (använder fortfarande newborn nu när hon är över 2 månader gammal) har provat några andra märken men de trillar av henne, hur jag än försöker sätta fast dem.
 
Sv: Blöjor

Vi började med Libero, sen fungerade Pampers bättre på dottern ett tag, men så blev hon röd av Pampers och sedan dess så kör vi Libero. Också en rymligare blöja, inte så tajt som Pampers.

Vi fick en provblöja från Pampers för några veckor sedan som jag testade på sonen. Han hade den ett par timmar, sen var hela pungen röd! :crazy:

Så vi fortsätter med Libero! :)

/Timsetim
 
Sv: Blöjor

Knapplån.

Sebastian hade Libero dom första 2 månaderna. Därefter bytte jag till Pampers, för det började att läcka på natten. Satt riktigt bra! Gick över till deras Active Fit så fort han var tillräckligt stor, och det var den enda blöjan som satt riktigt bra, höll torrt (Han har alltid sovit i 12-14 h/natt) och som inte gav röda märken/skavsår på låren. Jag provade Libero nu igen, efter att dom fräschat upp sina blöjor lite och nu fungerar även dom bra. Inga röda märken på låren, och dom sitter bra. Röd blir han inte av någon blöja, utan det beror på hur han är i magen. Han är mjölkallergiker, så får han i sig mjölk blir det frätande bajs = röd direkt.

Så, nu använder jag mig av Libero Up & Go, Pampers Active Fit och Libero Discovery. Varvar litegrann, beroende på tillfälle. På dagarna vill han inte ligga på skötbordet särskilt mkt, då får han stå upp och Up & Go används. Är han dålig i magen funkar Active Fit bäst för att skona rumpan.

Ica, Coop och Huggies sitter jättedåligt på honom.
 
Sv: Blöjor

Ja, det är faktiskt lite faschinerade hur just en sådan sak kan vara så himla olika.

Under nästan ett helt år så kunde Sebbe inte ha Libero på sig alls, för han fick röda märken runt benen och på magen direkt, trots att blöjan inte satt för hårt. Helt fel passform bara.
 
Sv: Blöjor

*kl*

I vanliga fall så kör vi Libero, men idag så var jag in på Lidl och köpte något paket för 49,90:-
Har inte provat de än, men fick tipset av en kompis som kör dem på sin lilla tjej & de funkar helt OK på henne. (på dottern alltså ;)

Lillkillen har nu haft på sig denna billiga variant igår kväll & under natten.
Hittills har de hållit tätt, trots FULL kisseblöja (han har börjat att sova 6-8 timmar i sträck under natten)
och han har inte blivit röd heller.

Hoppas de håller i sig!

Tror märket var Cien. Adrig hört talas om innan.
 
Sv: Blöjor

Dominic har testat i princip alla märken utom Huggies.

Han hade pampers första halvåret, och dom fungerade kanon medan han kissade igenom liberos blöjor. Pampers blöjor var dom enda som höll tätt en hel natt på honom. Sen blev det lidls blöjor på dagtid men pampers på natten. Lidls blöjor klarade inte heller dom av en hel natt på Dominic utan ofta hittade jag blöjan i hans säng och en naken Dominic brevid mig. Alltså dom hade liksom blivit för tunga och kanat av.

Nu är han 3 år och har i princip vilka blöjor som helst. Känns som om blöjorna blir bättre ju äldre han blir. Mest används euroshoppers och Up & Go. Iofs så är det inte så ofta som han har blöja hemma nuförtiden, mest springer han runt i kalsonger just för att kunna bli blöjfri.
 
Sv: Blöjor

Willys blöjor luktar FAN men sitter konstigt nog bra på vår lille kille,han är sällan röd i rumpan. Pampers o Libero har i slutat med efter att Nils har racerbajsat och fått skit ända upp i nacken ( varje gång) Även ICA:s blöjor funkar riktigt bra för oss.
 
Sv: Blöjor

Jag har testat libero och pampers..

Libero sitter urkasst på Saga.
Pampers är perfekta..

Vi har inga problem med röda rumpor här av pampers, däremot skavsår av libero..
 
Sv: Blöjor

Vi har testat olika märken och olika sorter. Pampers, Libero, Willys, Coops, tygblöjor (mängder av olika märken).
Har märkt att behoven ändras, iaf för vår son. Vissa blöjor han hade innan som satt jättebra får han skav av nu, vissa som han kissade igenom innan går bra nu... osv. Nu har han byxblöjor mestadels, antingen pampers eller libero. Funkar bra!

Tygblöjorna var jättegosiga och rumpan höll sig fin. Men han blev sååå svettig av dom.

Han har lätt för att bli röd i rumpan, trots täta blöjbyten. Har kommit på att det beror på röd mat. Så fort han äter typ tomat eller liknande blir rumpan jätteröd, likaså runt munnen.
 
Sv: Blöjor

*KL*

Undrar bara, kan det vara sant som en jag vet påstår att hennes son kunde gå utan blöjor när han var 9 månader?:confused:

Min syrra slutade med blöjor när hon var 1 år, men 9 mån är inte det lite väl tidigt?
 
Sv: Blöjor

Vi har till de första barnen haft pampers som favvo. Libero gav skav/röda märken, men någon sa att de blivit bättre??? Kanske ska prova till den lilla som är på väg!

Ameos aspekt att de är tillverkade i sverige är ju bra ur miljöhänsyn.

Jag har också funderat över det här "skrytet" vissa håller på med att deras barn var torra vid 9-10 månader... Tycker det låter jättemärkligt, för i nästa sekund sa min vän som varit mest "skrytig att hon har kisslakan till dottern när hon var 7 år. Visst det kan hända en olycka när barnet är 7, men då skulle jag inte påstå att hon är torr vid 10 mån:angel:...

Våra pojkar har slutat kring 2 årdagtid och 2,5 nattetid. Har varit nöjd med det.
 
Sv: Blöjor

Vi har till de första barnen haft pampers som favvo. Libero gav skav/röda märken, men någon sa att de blivit bättre??? Kanske ska prova till den lilla som är på väg!

Ameos aspekt att de är tillverkade i sverige är ju bra ur miljöhänsyn.

Jag har också funderat över det här "skrytet" vissa håller på med att deras barn var torra vid 9-10 månader... Tycker det låter jättemärkligt, för i nästa sekund sa min vän som varit mest "skrytig att hon har kisslakan till dottern när hon var 7 år. Visst det kan hända en olycka när barnet är 7, men då skulle jag inte påstå att hon är torr vid 10 mån:angel:...

Våra pojkar har slutat kring 2 årdagtid och 2,5 nattetid. Har varit nöjd med det.

Jo, men den människan skryter inte utan hon ljuger och det vet man om. ´För det låter lite väl tidigt att hennes son skulle vara helt torr vid 9 mån ålder.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 188
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 174
Senast: Gumman123
·
Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux...
2
Svar
27
· Visningar
5 318
Senast: MattiZ
·
Gnägg Jag har alltid varit en hästgalning. Men det senaste året har det bara gått utför. Jag går just nu på gymnasiet och mycket tid går till...
Svar
13
· Visningar
2 229
Senast: Nielaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp