Mynta2

Trådstartare
Vad använder ni för blöjor ? För/nackdelar med dessa ? Har kommit på att, lite dåligt tillpassade blöjor är det bästa. På BB tex: där fick vi ju blöjor av märket Pampers..hur bra tillpassade som helst så vi fortsatte i den stilen. Senare fick ungen röd stjärt...villket de flesta får, det vet jag. Vi smörjde med salva samt att vi alltid byter ofta ofta ofta...minsta prutt från henne kollas. Så någon bajs/kiss blöja förekommer inte direkt längre stunder här hos oss. Tiden går och det röda blir knotter. På BVC sa dom svamp. Fick kortisonsalva och det gick bort. Nästa blöjköp så fanns inte Papmers, så vi köpte Hemköps i all hast. Jättestora och lite dåligt tillpassade var dom. MEN sen kom vi på knepet hur man bäst sätter fast dom. Liksom omlott..ganska krångligt, men det funkade. visserligen störde vi oss på att dom hängde en del i grenen. Men ok, det fick vara så där...tiden går och ungen har ingen röd stjärt. Köpte ett litet paket Pampers för att ha på natten eller när vi är ute på stan eftersom från början läckte Hemköps blöjor (dvs innan vi kom på omlottknepet). Det gick 1 dag och ungen var illröd i rumpan. Struntade i Pampers och körde Hemköp igen...ingen röd stjärt.

Så inte är dyra fina märken alltid det bästa har jag märkt. Skulle tro att det blev mer luftigt med Hemköps blöjor än Pampers som sitter som gjuten runt stjärten. Visst, blöjan går en bra bit upp över bröstet på henne, men hellre det än en svedd stjärt tycker jag.
 
Sv: Blöjor

Rasmus blir jätte röd av pampers. De hade de på bb och även på bvc. Han fick ny blöja efter vägningen och vis nästa blöjbyte hemma var han jätteröd. Dessutom ser de inte lika bekväma ut och sitter dåligt på honom.

Jag använder libero, de sitter bra, han blir inte röd. De är "resår" i ryggen och breda "resår"band på sidorna så de sitter stadigt hur mycket han en håller på å bökar runt.
Visst kostar de, men jag är faktiskt inte så nyfiken på att byta/testa andra eftersom libero funkar så bra!


När jag var spädbarn så jobbade min pappa med att tillverka verktyg och prylar. B.la massa maskiner till en blöjtillverkare som började tillverka sånna blöjjor som finns idag. De hade ju inte kommit ut på marknaden då så mina föräldrar fick stora säckar med blöjor, 200-250 st. De skulle kostat 80:- men de fick de gratis!! Fusk fusk fusk och jag frågade varför de inte sparde en massa säckar som jag kunde få typ nu ;)
 
Sv: Blöjor

Libero eller Huggies superbra (Libero användes på vårat BB) och det var vad vi hade köpt hem

Pampers=röda såriga rumpor tycker jag man hör lite överallt - du är inte den första jag hör som som säger det menar jag!!
 
Sv: Blöjor

Huggies fungerade dåligt för oss. Annars använder vi Pampers på dagarna och Libero på nätterna och är nöjd med båda (ingen röd stjärt och då är hon ändå känslig och har eksem på andra ställen av kroppen).

Eftersom åsikterna är så olika får man nog helt enkelt testa sig fram vad som gäller på ens eget barn.
 
Sv: Blöjor

Vad gäller blöjjor så finna det nog liak många åsikter som användare. ;)

Vi har bara provat Pampers och Libero. I mina ögon är Libero ren skit, fungerar inte alls på min Emil. Passformen är urusel, han fick nästintill skavsår av dom då vi använde dom + att dom är så tjocka & klumpiga tycker jag. :crazy: Däremot älskar jag Pampers. :love: Sitter som gjutna på honom och är lätta & smidiga, syns (känns knappt förmodligen..) knappt att han har blöjja på sig ens.

Röd stjärt har han aldrig haft problem med, med någon blöjja, är ca 3 månader nu.

Verkar bara vara min kille som inte för röd stjärt av Pampers, klart han ska gå emot strömmen. :D
 
Sv: Blöjor

Jag har använt libero och pampers och Icas ibland på båda mina. Ingen av dem har nånsin haft problem med röd stjärt.
Kanske lite antydan till rött om de varit lösa i magen.
Men den lilla tuben Idomin man fick med från bb har räckt under hela blöjperioden.
 
Sv: Blöjor

det är nog olika vad barnen tål - Emma tål inte Pampers alls någon gånga har vi "lånat" en blöja av kusinen och hon blir knallröd direkt - vi använder bara Libero och en storlek större med lite häng så det blir luftigare
 
Sv: Blöjor

Jag och sambon har hittills provat Libero och Pampers. Libero gick fetbort direkt; de läckte. Pampers fungerar utmärkt!! Vi märkte efter någon vecka att vi inte rimligtvis kunde byta bajsblöjor direkt som det bajsades - då hade vi bara fått byta blöjor, stup i kvarten. Så mycket som han bajsar .....:crazy:

Han har någon gång varit liiiiite röd i stjärten, men inte farligt. På nätterna "preparerar" jag alltid med Inotyolsalva i rumpan- så att han har ett extraskydd och vi slipper släpa upp honom och byta blöja flera gånger. Blöja byts kanske 1 max 2 ggr/natt nu.

Jag antar att blöjsort är något som beror lite på hur barnets kropp är formad helt enkelt.
 
Sv: Blöjor

Använder Pampers, ibland Libero. Pampers har bättre passform, är mkt mjukare och smidigare samt läcker inte (när vi hade Libero så var det standard att pyamasen var alldeles nerkissad (på ryggen) varje natt (bytte även på natten, ändå hann det bli så).
Jättenöjd med Pampers, synd bara att de ska vara dyrast...

har aldrig haft problem med röd stjärt på dottern (nu 21 månader)
 
Sv: Blöjor

Tycker att Coop´s blöjor är jättebra!! Dessutom om man köper tre paket så blir det billigare :) :)
 
Sv: Blöjor

Jag har aldrig bytt blöja på natten, om det inte har varit bajs i. Men mina barn har nog inte bajsat på nätterna.
 
Sv: Blöjor

Min son blir också röd av Pampers. Det är så att Pampers har någon lotion i sina blöjor, det är därför det står lotionfri på Liberos blöjor. På vårt sjukhus har de Libero och eftersom jag tyckte de fungerade bra så har jag fortsatt med dem. Har använt några Pampers som man fick med som prov och dels så har jag fått några paket Pampersblöjor på jobbet, men använder jag fler än två i rad av dessa så är han röd i rumpan.
 
Sv: Blöjor

Växlar mellan Libero o Pampers, beroende på vilka som är billigast eller vilka som jag har rabattkuponger på :p. Icas blöjor är helt ok! Men inte på natten, suger inte lika bra som Liberos eller Pampers :idea:
 
Sv: Blöjor

Använder libero, & det blir inga röda eller irriterade rumpor där inte, använder inte heller ngt form av salva som många gör, bara vatten & tvättlapp behövs.
Har aldrig testat pampers då jag hört dåliga saker om dem, men för vissa funkar det säkert.
 
Sv: Blöjor

Libero Funkade ganska bra men var dyra. Satt väldigt bra

Pampers Blev lilla gullan rödrumpad av. Kändes plastiga och äckliga tyckte jag.

Några märkeslösa Satt konstigt...

Huggies Har nu använts i flera månader och vi ÄLSKAR dom!!! Snygga tryck på "låset", billiga och sitter perfekt på våran lilla skrutta :love: Känns lite tunnare och fina
 
Sv: Blöjor

Bambo heter dom vi oftast använder. Nu har vi Pampers eftersom pappa köpte en box för att kunna ha blöjor hemma hos sig och så fick vi resten.
Bambo är ett blilligt märke, men fick tydligen också bäst i test och vi köper dom på City Gross för en femtio lapp. Och det är ett stort paket som räcker länge.
 
Sv: Blöjor

Vi använder bambo, fungerar bra och han har aldrig haft röd rumpa. Euroshoppers har vi oxå testat, fungerar bra de oxå. Pampers tycker jag inte alls om. Men smaken är som baken ;)
 
Sv: Blöjor

Här fungerar allt utom Pampers, som ger röd stjärt. Det var likadant med första barnet.
Huggies är favoriten!
 
Sv: Blöjor

*kl*

I vanliga fall så kör vi Libero, men idag så var jag in på Lidl och köpte något paket för 49,90:-
Har inte provat de än, men fick tipset av en kompis som kör dem på sin lilla tjej & de funkar helt OK på henne. (på dottern alltså ;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 188
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 174
Senast: Gumman123
·
Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux...
2
Svar
27
· Visningar
5 318
Senast: MattiZ
·
Gnägg Jag har alltid varit en hästgalning. Men det senaste året har det bara gått utför. Jag går just nu på gymnasiet och mycket tid går till...
Svar
13
· Visningar
2 229
Senast: Nielaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp