BlöjHJÄLP!

Coop

Trådstartare
Hej!
Har problem med att lillkillen som inte är så liten längre 2½ år kissar igenom blöjan på natten. Han ligger med benen under sig när han sover så det är väl inte så konstigt att det rinner över kanten och inte fördelas i hela blöjan. Har nu provat några olika, pamper, libro och sist nu huggies. Någon annan som har samma problem? Hur har ni löst det? Finns det en lösning?

Ett annat problem är väl också att han sover ca 12-13 timmar varje natt. Har provat en gång att väcka honom när vi går å lägger oss men det slutade inte så bra. Han gallskrek.

Hälsningar Coop - som nu ska ta rätt på ytterliggare en natts kissiga kläder och lakan.
 
Sv: BlöjHJÄLP!

Han vaknar om jag rör vid honom. Har provat att byta efter några timmar men det fungerade inte. Han gallskrek och var svårtröstad.
 
Sv: BlöjHJÄLP!

Har ni testat blöjor som är större än han normalt har?
Ligger han på mage alltså med benen under och kisset hamnar ovanför blöjan vid magen?
 
Sv: BlöjHJÄLP!

Hej!
Vi har testat en storlek större, han är dock så tunn så man får spänna åt så mycket det går. Är rädd att det inte smiter åt runt benen som heller inte är så tjocka.
Ja han ligger med benen under sig och två nätter irad nu så har hela framsidan både uppåt och nedåt varit vrinsur. *suck*
 
Sv: BlöjHJÄLP!

har du provat med en byxblöja? det hjälpte för oss - de vanliga läckte när E blev större... eller om det är det ni har nu prova vanliga...
 
Sv: BlöjHJÄLP!

Byxblöja har han på dagen, tycker inte att de klarar av lika mycket som "snibb" blöja.

Ja det verkar som det inte finns någon lösning, *snyft* och *suck*
 
Sv: BlöjHJÄLP!

Kissar han inget på toa?

Min kille som är lika gammal sätts på toa vid varje blöjbyte sedan en tid tillbaka och fixar både kiss och bajs och han säger till ibland annars också men inte alltid:o.

Han kissar innan läggdax och vi har klarat oss utan läckor.
 
Sv: BlöjHJÄLP!

Jag gör så att jag låter magdelen gå upp längre än bakdelen. På detta viset håller han sig torr. Alltså låt framdelen vara längre än bakdelen på blöjan... Hmm jag var inte så bra på att förklara det här... :angel:
 
Sv: BlöjHJÄLP!

Nej, han ligger efter ca ett år i sin utveckling så vi har ännu inte kommit till kiss och bajs stadiet. Det är långt dit skulle jag tro.
 
Sv: BlöjHJÄLP!

Jag har provet detta också men ska göra ett nytt försök med den metoden.

Silvertejp är ju bra annars till allt... :p
Det är väl visserligen inte så hud eller barnvänligt men blir galen på detta.
 
Sv: BlöjHJÄLP!

Finns det inte extra ilägg.
Eller kanske uppfinna ngt själv, typ ett tjockt mensskydd att lägga i extra.

*spånar*
 
Sv: BlöjHJÄLP!

Om ni har kontakter på sjukhus så kan ni få tag på bättre blöjor som håller mer den vägen, de är visserligen dyrare men det kan det ju vara värt nattetid.

Annars så skulle jag nog ta upp och kissa trots att han blev ledsen första gången, efter ett par gånger är de så pass vana att de "sover vidare" Och det är ändå inte för tidigt att börja sätta på toa/potta, gör det utan krav men med rutin så kommer han ändå att så småningom lära sig det.
Fredrik började jag sätta på pottan som nyfödd och det har fungerat bra!
 
Sv: BlöjHJÄLP!

Jag har noll erfarenhet men rent spontant tänker jag, vänd blöjan bak och fram? Om det rent praktiskt funkar. Det är ju liksom "större" baktill så det kanske skyddar mer?
 
Sv: BlöjHJÄLP!

Ringde BVC för att få lite hjälp men de visste inget. Väntar på att få komma till Hab men vet inte om vi kommer att få hjälp därifrån.

Lillkillen fungerar inte riktigt så enkelt. Vi får vänta och se vad som händer.

Tack till alla för era svar!
 
Sv: BlöjHJÄLP!

Om det vore så enkelt, han dricker ingenting. Det enda han äter är pulvergröt. Dricker mycket sällan hemma. Vill inte ha.
 
Sv: BlöjHJÄLP!

Byxblöja har han på dagen, tycker inte att de klarar av lika mycket som "snibb" blöja.

Ja det verkar som det inte finns någon lösning, *snyft* och *suck*

Å jag som tycker tvärt om.

Har en liten pojke som oxå ofta ligger med benen under sig.
Jag hade ofta kiss ända upp till bröstet på honom när jag använder pampers vanliga "snipp"-blöja med drytech
Nu sover han i deras up&go som jag tror oxå är drytech och vi har inte haft en enda blöt pyjamas sedan dess.

Detta händer oxå oftast när han hade två delad pyjamas på sig.
Någon av delarna ( byxorna eller tröjan) måste ha smygit ned lite lite i blöjan eller nåt sånt och oxå dragit åt sig kiss...
 

Liknande trådar

Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
7 467
Senast: Dopy
·
N
Katthälsa Urinstopp! Det finns en lösning! Efter 4 spolningar som inte gav något resultat bestämde vi oss för att göra en operation på Aslan...
Svar
1
· Visningar
7 114
Senast: kebabbert
·
Utrustning Jag jobbar skift, vilket inkluderar både kvällar och nätter. Då får min mor rycka in och ta hand om hästarna. Pga diverse orsaker så har...
2
Svar
26
· Visningar
2 224
Senast: Alexandra_W
·
J
Övr. Katt Min katt är tokig :crazy: Vi har haft föräldrafritt i fyra veckor och han har varit olidligt jobbig de senaste veckorna. Han jamar och...
Svar
5
· Visningar
1 017
Senast: jojjan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp