Blodsockerfall

LillaMusse

Trådstartare
Hej!
Nu känner jag lite såhär:rage:
Jag får blodsockerfall mer eller mindre varannan dag:meh: igår så var det sist, men som tur var så hoppade jag på lite fanta och två smörgåsar.
Den värsta gången var en gång i stallet, helt plötsligt när jag skulle släppa ut min ponny i hagen så försvann balansen HELT.
Min ponny blev ju livrädd för helt plötsligt så trillade jag ihop mot honom och sen slängde mig på marken:(
Och när jag reser mig ibland (ganska ofta) så svartnar det för ögonen och jag måste hålla mig i något pga att balansen försvinner:(
Oftast så blir det dock att jag får en magsmärta som är helt hemsk:(
Det kan komma närsomhelst, när jag sover, 1h efter jag ätit 10h efter jag ätit, efter jag ridit, ja närsomhelst!:(
Det värsta är att det blir värre och värre, förut var det bara ibland, men nu ca 3gg/v.
Min mamma hade mycket blodsockerfall och svimmade upprepade gånger
Förlåt att det blev lite virrigt, min storasyster höll mig vaken hela natten:banghead:

Sv: Blodsockerfall

du kan ju alltid kolla upp Hyperinsulinism. Det är som omvänd diabetes, dvs överproduktiv bukspottkörtel som ger för mycket insulin till kroppen. Det är dessutom ärftligt.
Det är extremt ovanligt, men kanske värt att kolla upp?

Säger som Trani, det där med att det svartnar för ögonen och att man tom svimmar låter som lågt blodtryck, helt ofarligt i sig.
Eftersom du tycker du har problem med sockerdippar som du kurerar med fanta och mackor ska du nog se över din kosthållning lite.
Magsmärtor får man så vitt jag vet inte av varken pendlande socker eller lågt blodtryck, däremot dålig kost. Du kanske dessutom är intolerant mot något?

Ett symptom på hyrerinsulinism är just magsmärtor... Men i övrigt ger som sagt inte blodsockersvängningar magsmärtor.

Susieq - diabetiker.

Oftast så brukar jag ta ett äpple för att sen orka göra mat.
Min "diet" är väll ganska bra, äter ca 2-4ggr/dag samt något äpple då och då vissa dagar.
Förresten någon som vet om det kan ha något att göra med puberteten? O_o
Fick min första mens i mars förra året och det var ungefär då det började bli riktigt irriterande.
Magsmärtan jag får är som vanlig hunger men typ så kraftig att man inte kan slita tankarna från det, slutar oftast med att jag lägger mig i fosterställning och gråter samtidigt som jag försöker äta:crazy:

Kan du kanske kontakta din ungdomsmottagning eller liknande?
För då låter det som att det kanske är hormoner som spökar för dig, så be dem kolla upp dina hormonnivåer + om du har brist på något (järnbrist vet jag kan ställa till det)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 069
Senast: tott
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 842
Senast: Linda_A
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 971
Senast: Bapelsin
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
7 665
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar