T

Tiggertjejen

Hur lång tid brukar det ta att få provsvaren? Är det olika kanske beroende på varför man gör blodprov?

Sv: blodprov?

***Dubbelpostat***

Senast ändrad av en moderator:

Min hästs B/E-prov drog ut på tiden av nån anledning och tog närmare en vecka innan jag fick svaren. Fick svaret telefonledes, med post dröjde det ytterligare 2 dagar.(positivt provsvar)

Och i vintras togs ett bakterieprov från munhålan, och det tog 6 dagar innan jag fick provsvaret. Fick det hemskickat. Vet var ute den 11/12,det ankom SVA den 14/12 och den 17/12 låg provsvaret i min brevlåda.(negativt provsvar)

Senast ändrad av en moderator:

Vad för prov tar man för att se om det är en infektion i kroppen och vad kan det kosta?

Vet inte riktigt..
När man ville kolla om min häst hade kvarkainfektion i vintras togs ju provet från näshålan och analysen kostade 310:-
B/E-provet togs i form av blodprov och det kostade 400:- för själva analysen.

Detta är mina erfarenheter, tack och lov inte så många ;)

Men det finns säkert andra här som kan ge dig ett bra svar på din fråga! :)

Borrelia/Erlichias, infektionssjukdomar pga äckelfästingar :devil:

Liknande trådar

Katthälsa Hej allihop! Min katt är "omedgörlig" hos veterinär men vi behöver få ta ett blodprov på honom och få veta hans T4 värde + njurvärde...
Svar
8
· Visningar
904
Senast: Sol
·
Hästvård Hejsan Vårt stall har provtagit två hästar för EHV-1 då de haft neurologiska besvär. Vi får troligen provsvaren imorgon. Min häst som är...
Svar
3
· Visningar
474
Senast: Anonym456
·
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
422
Hästvård Min ponny hade ett otäckt kolikanfall för några veckor sen. Det kom väldigt plötsligt, allt helt normalt i hagen och en timma senare...
Svar
5
· Visningar
805

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka