caan

Trådstartare
Jag har haft en häst i snart två månader, en valack. För ca. 3 veckor sedan började vi märka av något som såg ut och som kändes som en testikel. Veterinär togs ut i samband med vaccination och han tog ett blodprov som han skulle skicka till SVA. Det har gått två veckor och jag har inte fått något svar. Hur lång tid brukar det ta?

Sv: Blodprov

Bäst är väl att ringa veterinären och fråga. De är inte mer än människor och h*n har kanske glömt att ringa dig?
Tycker nog att du borde fått svar på två veckor, men vet inte om hormonprov tar extra lång tid?

Sv: Blodprov

Tog mitt förnuft till fånga och ringde veterinären imorse. Dem sa att hormonprov tar längre tid än andra blodprov, så då är det bara att vänta.

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 579
Hästvård Hej! Jag har en tvåårig Irish Cob kille som haft en hovböld och var hos veterinär för snart 3 veckor sen där de spräckte hål på bölden...
Svar
4
· Visningar
483
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 498
Senast: Freazer
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Guldfasanerna