caan

Trådstartare
Jag har haft en häst i snart två månader, en valack. För ca. 3 veckor sedan började vi märka av något som såg ut och som kändes som en testikel. Veterinär togs ut i samband med vaccination och han tog ett blodprov som han skulle skicka till SVA. Det har gått två veckor och jag har inte fått något svar. Hur lång tid brukar det ta?

Sv: Blodprov

Bäst är väl att ringa veterinären och fråga. De är inte mer än människor och h*n har kanske glömt att ringa dig?
Tycker nog att du borde fått svar på två veckor, men vet inte om hormonprov tar extra lång tid?

Sv: Blodprov

Tog mitt förnuft till fånga och ringde veterinären imorse. Dem sa att hormonprov tar längre tid än andra blodprov, så då är det bara att vänta.

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
489
Senast: Mearas
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
610
Senast: Bamburine
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 178
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 244
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Bruksprovet 2025