zanque
Trådstartare
Min häst sparka sig själv på insidan av bakbenet straxt innan jul det var inget sår bara päls som saknades men benet var jätte svullet när värsta svullnade lagt sig så återstod en svullad från kotan och upp på halva skenbenet nästan intill djupa böjsenan , men hon var inte halt. I mars var vi in till veterinären och röntgade och ultraljudade benet/senan och det ända veterinären hittade var en blödning i benet, senan var inte skadad inget annat. Jag skulle då smörja in benet med någon gel och linda benen på henne och så fick jag börja sätta igång henne.
svullnaden är fortfarande kvar och veterinären säger att det inte är någon fara och jag ska rida som vanlingt nu. Men svullnaden är kvar och veterinären vet inte varför.
Nu till min fråga. Ska jag värma eller kyla benet? Svullnaden håller sig nere om hon går lindad hela tiden men jag vill inte ha lindor i hagen. Jag tycker hon blir mer svullen av att ha back on track paddarna på så därför funderar jag på om jag ska ha på kylgel på kvällarna istället för att linda benen.
Lite luddigt inlägg men hoppas ni förstår.
svullnaden är fortfarande kvar och veterinären säger att det inte är någon fara och jag ska rida som vanlingt nu. Men svullnaden är kvar och veterinären vet inte varför.
Nu till min fråga. Ska jag värma eller kyla benet? Svullnaden håller sig nere om hon går lindad hela tiden men jag vill inte ha lindor i hagen. Jag tycker hon blir mer svullen av att ha back on track paddarna på så därför funderar jag på om jag ska ha på kylgel på kvällarna istället för att linda benen.
Lite luddigt inlägg men hoppas ni förstår.