Blödning från sto

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare mirakel
  • Startdatum Startdatum
M

mirakel

Jag har ett sto på 22 år som jag betäckte i maj. Hon verkade ha tagit sig, de nästkommande brunsterna uteblev. Dock kom en rejäl brunst i slutet av september och jag förutsatte att hon kanske resorberat/kastat eller kanske inte varit dräktig alls. Nu har jag den senaste veckan noterat små,mkt små mängder blod när jag mockat. Vet att det kommer från könsorganen, då jag kan se små mängder levrat blod i kanterna, ser f.ö fin ut i slemhinnorna. Har tempat varje dag och hon är pigg o verkar som vanligt, i kväll dock en liten tempökning. Ska kontakta vet, men undrar om någon har varit med om något liknande. Har inte träffat på någon som känner igen symptomen. Rädd för abortvirus, men tycker inte symptomen stämmer. Någon som har liknande erfarenheter?

Sv: Blödning från sto

Blödningar och flytningar under dräktigheten är normalt hos äldre ston var svaret jag fick av min vet. för något år sedan!

Men att hålla ett extra öga skadar ju inte!

Har pratat med skara djursjukhus. De anser inte heller att det är någon akut fara utan tycker att jag skall avvakta, och fortsätta att kolla allmäntillståndet.
Kanske att hon fortfarande är dräktig ändå? Med hästar så kan allt hända.

Mitt sto har haft lite blodblandade flytningar under sina dräktigheter, hon var då 16 och 18 år.

Hon kanske är på väg att kasta tvillingar?
Det låter inte som att du dr-kollat henne över huvud taget?

Liknande trådar

Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 892
Senast: skuggi
·
Avel Har ett dräktigt sto med ca 100 dagar kvar till fölning. Hennes andra dräktighet, men inget levande föl. Den första (2012) slutade med...
2
Svar
21
· Visningar
4 910
Hästvård Ua vid utsläpp i torsdags. Vid intag låter ordentligt illa ur luftvägarna när ställer sig och äter i boxen (från golvet). Feberfri...
2
Svar
25
· Visningar
6 663
Senast: Nielaa
·
Hästvård Varning för långt inlägg, ska försöka fatt mig så kort som möjligt… Inte för att jag vet vad jag vill med min redogörelse, men kanske...
Svar
11
· Visningar
6 030
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka