BLODMASK (lilla)

B

Blixtra

Har det visat sig via träckprov att hästen har. I ganska stora mängder som kräver avmask.medel. Fann att jag har Bimectin (ivermectin) hemma. Den tar blodmasken MEN det står att den inte behandlar vissa larvstadier av lilla blodmasken i tarmslemhinnan.

Ska ett preparat göra det efter att det påvisats att hästen har stora mängder av lilla blodmasken, finns det ngt. annat preparat som gör det? Eller kan jag ta Bimectinet nu och behandla igen när larven har antagit ett annant stadium på en annan plats? I så fall om hur länge då och med samma preparat?

Sv: BLODMASK (lilla)

för det första finns det redan en jätte bra mask tråd, där du säker kan få svar på dina frågor.
sen så tycker jag att du kanske ska ta dina frågor med den veterinär som det hänvisas till genom träckprov.

lycka till!

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 147
Senast: Habina
·
Hästvård Jag ska flytta min unghäst till nytt stall. Där hon står idag har väldigt höga halter av lilla blodmask och vi väntar på odlingssvar på...
Svar
8
· Visningar
984
Senast: mumin
·
Hästvård Vi har fyra hästar i stallet varav två nu har visat sig ha både bandmask och stor blodmask (träckprov SVA: sparsam mängd). De två andra...
Svar
6
· Visningar
2 358
Senast: Polly_Mulle
·
Hästvård Vi har gott om gräs året om i både sommar o vinterhage. Vår 2013: Min häst 0 EPG blodmask, ingen förekomst av bandmask. Flyttas till...
Svar
1
· Visningar
1 114
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31