• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Possi_Katt
  • Startdatum Startdatum
P

Possi_Katt

Det finns ju en blodbank för kall och varmblodiga hästar där man kan mäta inavelsgraden på en hings och ett sto man vill korsa, men jag kan icke hitta för halvblodshästen? någon som vet vad blodbanken för halvblod heter, hemsida?:confused:

Sv: Blodbank?

Ja det finns en blodbank för varmblodiga och kallblodiga travare, överlag finns det inga liknande sidor för andra raser tyvärr. En mycket intressant sida!

Finns inte för några andra raser. Det är en MKT ambitiös privatperson som driver sidan blodbanken, det ligger mkt jobb bakom den:).

Det enda som jag vet ens i närheten är blup.se, men man kan ej göra provbetäckningar där och det är endast stamtavlor avkommor o blup, ingen inavelsgrad.

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 627
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: Piaff
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
749
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka