Blödande hovar efter lopp.

Sv: Blödande hovar efter lopp.

Jag har sett detta en gång på åby Stefan Söderkvist körde kunde dock inte säga om det var sulan eller en hovspricka men han var rätt så röd prickig om benen (kusken). Jag tror inte det förekommer så ofta som "hovis" vill få det att låta.

har aldrig sett en häst blöda från hovarna efter ett travlopp, inte efter träning heller..

Vet att en av Lähdekorpis blödde ordentligt från ena sulan när den gick ett lopp på Åby, Fast Coktail tror jag den hette ..

Sökte lite nu och det var ovan nämda pålle :) Lähdekorpi säger att det var på grund av att Åbytravet har för stora stenar i underlaget på banan.

fast_hov_bloder.jpg

kan knappast påstå att det är vanligt förekommande. det ska inte hända!

mig har det dock hänt två gånger faktist, med passhästar. ena gången var det en sten som var boven och en gång så antar jag att det "missbedömts" hur mkt hov hästen haft kvar. har även hänt i träning då hästen fått gå för länge utan skor.... tyvärr...

Har varit med om det en gång, det var en häst från stallet jag jobbade i då, som kom in efter loppet och blödde från ena fram. Men hon hade skor runt om och hade tappat framskon under loppet.

Det är lika vanligt förekommande som mårdhundar i Stockholmstrakten.

Det kan allstå förekomma men är mycket ovanligt och ingen vill tala högt om det eftersom det skulle orsaka ramaskri.

Har jag tolkat ditt svar rätt??

Det kan allstå förekomma men är mycket ovanligt och ingen vill tala högt om det eftersom det skulle orsaka ramaskri.

Har jag tolkat ditt svar rätt??

Ja, fast vi kan väl inte stå till svars för vad som händer i hela travvärlden, såsom vi kan t ex inte stå för att folk importerar glädjeflickor från ryssland heller, bara för att vi är människor...och svenskar. Allt är relativt vettu :angel:

*kl*
Coari-Det är väl klart att det inte är vanligt förekommande? Det finns INGA fel på travsporten vettu..:grin:

"Häst? Detta är ingen häst? Det är en tävlingsindivid!"

Vad vill du att vi ska säga förutom sanningen? Att det inte är vanligt. Iaf inte i den världen vi rör oss i.

Vad ska vi säga för att du ska bli nöjd?

Att vi är hästplågare hela bunten som piskar var enda krona ur våran tävlingsindivid:).

Du måste ju ha sett/upplevt nå oerhört hemska saker inom travvärlden...eller?

självklart finns det fel inom travsporten precis som det finns fel inom alla andra grenar när det gäller hantering av häst.

mina TRAVhästar är då mina familjemedlemmar :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka