Blod i kattens urin...

S

smurfelina

Har en Utekatt som jag av ren tillfällighet såg häromdagen att det var lite blod i urinen. Han är en kastrerad hankatt på snart 2 år (bondkatt).
Passade sen på och kolla idag igen i urinen men då var det inget blod i när jag kollade...konstigt!
Han verkar va rätt trött emellanåt oxå, tröttare än vanligt...ligger mkt inne å sover. Har torr nos ibland, men många säger att man inte ska gå på det...:confused: han äter å dricker som vanligt. Får bra foder. Han är väldigt kelen och mysig som vanligt men att han e mkt tröttare...


Undra om det kan va urinsten?
Frågan e om man ska ringa vet imorgon?
 
Sv: Blod i kattens urin...

Jag tycker att de är en bra ide att ringa till veterinären och få en tid innan helgen För att utesluta sjukdommar som uvi mm. Du säger att katten är tröttare(=allmännpåverkad) då kan katten vara sjuk. Har du kollat febern?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa min hund har länge länge droppat lite sekret från snoppen, som jag tycker de flesta hanhundar gör så de är inget jag tänkt på. så en...
Svar
4
· Visningar
8 775
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
5 110
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Katt Det här är väl femtielfte tråden om urinsten och urinvägsinf. hos katt.. har sökt och sökt men ingenting stämmer riktigt in. :o Har...
Svar
0
· Visningar
5 533
Senast: Lindon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp