blocka sidor under vissa tider...

FeatherCloud

Trådstartare
har ett oerhört larvigt problem som jag tänkte att någon smart bukefalist kanske kan lösa för mig...

jag pluggar på universitet, men har mkt egna studier då jag ska sitta hemma och läsa litteraturen/skriva redovisningar etc. frid och fröjd, om detinte vore för ytterst beroendeframkallande Bukefalos! :D
jag har NOLL karaktär och eftersom skrivbord och datorbord står bredvid varandra i vår lilla lilla lägenhet är det omöjlgit att låta bli bukefalos.. "jag ska bara kolla ÄU lite fort" osv är den vanligaste tankeni mit huvud...

kläckte idag idéen om att det borde finnas ett program där jag kan spärra Bukefalos mellan vissa tider, som ett exempel 10 och 17, och låsa upp med ett lösenord (som i värsta fall bara min pojkvän får känna till.. :rofl: )

känner någon till ett program som har den här funktionen? pojkvännen hittade något i internetalternativ, men där måste man sköta det manuellt från gång till gång och hur vi än gjorde så spärrades ALLA sidor, inte bara buke...

så finns det något (gratis/inte så dyrt)program, eller måste jag helt enkelt skaffa lite karaktär om jag inte vill misslyckas totalt med mina studier.. :crazy: :D
 
Sv: blocka sidor under vissa tider...

Jag vill också prova det där! Jag fick nåt typ av tips från en bukare på ÄU som sa att man kunde skapa en ny användare på datorn, som hade delar/hela internet blockerat. Verkade smart, men jag har inte kommit längre med just det.
 
Sv: blocka sidor under vissa tider...

det kan ju vara nåt!
fast det måste vara nåt som jag inte kan ändra, jag skulle ju liksom bara kunna gå in på min andra anv. igen.. :crazy:
idag när pojkvännen lösenordsblockat buke o hela nätet på IE så gick jag snabbt in på firefox istället... :D

så något avancerat, lösenordsskyddat är nog mer min grej? ;)
 
Sv: blocka sidor under vissa tider...