blocka sidor under vissa tider...

FeatherCloud

Trådstartare
har ett oerhört larvigt problem som jag tänkte att någon smart bukefalist kanske kan lösa för mig...

jag pluggar på universitet, men har mkt egna studier då jag ska sitta hemma och läsa litteraturen/skriva redovisningar etc. frid och fröjd, om detinte vore för ytterst beroendeframkallande Bukefalos! :D
jag har NOLL karaktär och eftersom skrivbord och datorbord står bredvid varandra i vår lilla lilla lägenhet är det omöjlgit att låta bli bukefalos.. "jag ska bara kolla ÄU lite fort" osv är den vanligaste tankeni mit huvud...

kläckte idag idéen om att det borde finnas ett program där jag kan spärra Bukefalos mellan vissa tider, som ett exempel 10 och 17, och låsa upp med ett lösenord (som i värsta fall bara min pojkvän får känna till.. :rofl: )

känner någon till ett program som har den här funktionen? pojkvännen hittade något i internetalternativ, men där måste man sköta det manuellt från gång till gång och hur vi än gjorde så spärrades ALLA sidor, inte bara buke...

så finns det något (gratis/inte så dyrt)program, eller måste jag helt enkelt skaffa lite karaktär om jag inte vill misslyckas totalt med mina studier.. :crazy: :D
 
Sv: blocka sidor under vissa tider...

Jag vill också prova det där! Jag fick nåt typ av tips från en bukare på ÄU som sa att man kunde skapa en ny användare på datorn, som hade delar/hela internet blockerat. Verkade smart, men jag har inte kommit längre med just det.
 
Sv: blocka sidor under vissa tider...

det kan ju vara nåt!
fast det måste vara nåt som jag inte kan ändra, jag skulle ju liksom bara kunna gå in på min andra anv. igen.. :crazy:
idag när pojkvännen lösenordsblockat buke o hela nätet på IE så gick jag snabbt in på firefox istället... :D

så något avancerat, lösenordsskyddat är nog mer min grej? ;)
 
Sv: blocka sidor under vissa tider...

Enkelt..Skapa ett nytt användarkonto på datorn, som inte har tillgång till internet, sedan får pojkvännen byta lösenord varje dag till administratörkontot, så att du måste ringa honom för att komma in på det kontot och få tillgång till internet...
 
Sv: blocka sidor under vissa tider...

ganska bra idé, fast jag kommer ju behöva internet till plugg, så det är ändå inget hållbart alternativ.. :crazy:
 
Sv: blocka sidor under vissa tider...

Låter som typ ett nanny program
Att man skriver in vilka sidor som inte får besökas under viss tid eller i huvudtaget.
 
Sv: blocka sidor under vissa tider...

precis, det är sånt jag är ute efter! kunde bara nite sätta det i ord.. :D vet du om nåt bra eller ska jag helt enkelt googla på nåt? :)
 
Sv: blocka sidor under vissa tider...

Det finns gott om program som kan blockera URL:er, jag har aldrig råkat på ett program för hemanvändare där man kan ha sk. time-based rules.

Har ni en "bredbandsrouter" ut mot internet? i så fall kan det finnas såna funktioner i den.
 
Sv: blocka sidor under vissa tider...

*frågar datakunnige sambon (mer än mig iaf) som svarar "inte en aning"* :D

hur vet man det? ;)

trist.. får jag vara fräck o fråga om du har erfarenhet av många program :D

annars får jag väl helt enkelt ladda ner ett vanligt nannyprogram o be pojkvännen sätta lösenord... :crazy:
 
Sv: blocka sidor under vissa tider...

En bredbandsrouter... hmmm hur beskriver man en sån... det är en låda med en sladd till bredbandsmodemet (en annan låda, men den kan också vara inbyggd i routern) och en sladd till en eller fler datorer.

Tja jag jobbar med datasäkerhet så det är en del av mitt jobb, dock så jobbar jag ju mer med stora nät och där kör vi gatewaylösningar (en server som tar hand om det för alla datorer i nätet) :-)

Tror att smidigaste lösningen för er är att köra med nannyprogram och manuell timer (sambo).
 
Sv: blocka sidor under vissa tider...

tack så jättemycket för svaret! stabilt med nån som vet :D

ska undersöka vidare.. insåg att jag dumförklarade mig själv lite, klart jag vet vad en router är, men ibland litar man för mycket på en pokerspelande, smått frånvarande pojkvän.. :angel: :D

sorgligt egentliegn att bukeberoendet går så långt att man måste skaffa lösenord och lås för att inte sitta här hela dagarna.. :o (och kvällarna :D )
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp