Blivande Holvslagare (eller hovsmed som jag vill kalla det)

V

Varjen

Hej!

Är tvärny här och har inte kollat igenom hela stället efter en tråd om det här så jag hoppas jag inte bygger kaka på kaka nu. ;)

Jag har en längre tid velat byta branch då jag arbetar mycket stillasittande och med datorer och användare som är rätt otacksamma. Det i kombination med en arbetsplats som är mindre bra för mig så har jag insett att jag behöver göra något praktiskt, att arbeta med händerna.

Jag har lagom nyligen tagit upp smide och insåg att jag hade bra talang för det men det är inte en branch man kan försörja sig på helt lätt...

Jag råkade av en slump hitta information om utbildningen i Skara till Hovslagare och tanken lät väldigt bra.
Jag har viss erfarenhet av hästar och kan ta mig fram med häst men skulle inte kalla mig duktig på något vis ;)

Min fråga är väl om någon har tips på hur man tar sig in på utbildningen, vart man hittar en hovslagare att gå som slav, nej lääärling var det, hos och om någon har andra bra tips i allmänhet.

Sv: Blivande Holvslagare (eller hovsmed som jag vill kalla det)

Um.... Ska jag ta tystnaden som att ingen hade något att säga eller att jag lade tråden i helt fel forum?

Testa www.hovslagarforeningen.nu
Vet själv inget om sidan men fick upp den när jag sökte på hovslagare. Kanske kan du hitta någon information där.
Lycka till!

Tack för tipset! (har redan ett försök till tråd där med, med liknande resultat dock)

Jag kanske måste formulera mig bättre?

Tystnaden beror nog på att ingen kan ge dig direkta svar på dina frågor just nu. Jag ska fösöka så gott jag kan

Hur du tar dig in på utbildningen kan nog skolan svara på. Jag vet inget om den utbildningen.

Att hitta hovslagare... jag föreslår att du hör dig för med folk som har hästar och frågar efter hovslagare som dom har förtroende för och litar på. Att gå som lärling hos en hovslagare med gott rykte och som gör ett bra jobb gynnar dig efter din lärlingstid.

Mmm... Det är väl ungefär samma slutsats som jag kommit fram till. Steg ett är att försöka hitta en hovslagare som jag dels kommer överens med och som överhuvudtaget vill ha någon som går med.

Jag har ett par leads som jag följer upp just nu.

Jag har inga som helst problem med hästar iaf, är varken rädd för dom eller dom för mig. Ja, förutom ett fall men det var en gammal polishäst och jag ser väl farlig ut eller något ;)

Jag ska nog jaga på dom i hovslagarforumet lite tror jag.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka