Snart är tävlingssäsongen över o det finns tid att diskutera lite annat. Tänkte lägga ut en fråga till er med erfarenhet av flera hästar. Frågan det gäller är ett åttaåirgt varmblodssto. The very same som såg till att jag fick åka amubulans vid Uppsalaritten.. Min fråga är, tror ni att det kan bli en distanshäst av henne el köpa ny? Kan väl tillägga att hittills har alla jag frågat sagt "BYT"!!
+ väldigt snäll att hålla på med på alla vis
+ lagom storlek för mig
+ mkt bekväma gångarter
+lågpulsad
- väldigt tittig, kastar helt om o sticker när hon blir rädd
- markskygg, alltså inte bara tittig utan även rädd för förändringar i underlaget
-svårlastad
Obs, jag är inte ute efter träningstips. Att hon kommer att kräva massor av tid, miljöträning, ledarskapsträning osv är solklart. Det är heller inte den första travaren jag skolar om o vi har tre andra hästar.Utan det intressanta är att höra om några andra har erfarenhet av besvärliga hästar och lyckats alt misslyckats att få den till distanshäst.
+ väldigt snäll att hålla på med på alla vis
+ lagom storlek för mig
+ mkt bekväma gångarter
+lågpulsad
- väldigt tittig, kastar helt om o sticker när hon blir rädd
- markskygg, alltså inte bara tittig utan även rädd för förändringar i underlaget
-svårlastad
Obs, jag är inte ute efter träningstips. Att hon kommer att kräva massor av tid, miljöträning, ledarskapsträning osv är solklart. Det är heller inte den första travaren jag skolar om o vi har tre andra hästar.Utan det intressanta är att höra om några andra har erfarenhet av besvärliga hästar och lyckats alt misslyckats att få den till distanshäst.