Blir tokig snart...

E

Eem

Vad är det för fel när datorn ständigt hakar upp sig?!
Nåt med minnet eller vad? :confused:

Tacksam för svar!
MVH Eem
 
Sv: Blir tokig snart...

Hänger sig menar du?
Minnet eller kanske att du fått virus. Min gjorde så när jag hade virus, fick starta om den nästan var 10:nde sekund. Kolla virus. Hur mycket minne har du?
 
Sv: Blir tokig snart...

Kan nog inte vara minnet ändå.... hade över 30gb kvar :)
Men har märkt nu att datorn bara hänger sig när man ska ha igång program som har med internet att göra. Det tar exempelvis 1 minut innan Internet Explorer startar från man har klickat på ikonen. Likaså vissa sidor tar en eeeeevighet att få fram eller så kommer "sida kan inte visas" eller så händer ingenting, en blank sida kan komma fram bara.
Har bredband så i vanliga fall så har det gått snabbt som attan till nu då....

Har kört allt som rekommenderas i den nålade tråden om virus och shareware också. Inget virus hittades men några sharewares fanns, men ingen förbättring blev det dock...
Vad mer kan göras?!

MVH Eem
 
Sv: Blir tokig snart...

Har du rensat bort cookies? Gör jag varje dag
Har du Diskfragmenterat? Gör jag 1g/v

min dator var slö ända tills jag gjorde det :D
 
Sv: Blir tokig snart...

Jo har gjort det också. Jag funderar om det kan vara nåt med endast Internet Explorer programmet+outlook express (som det inte går att klicka på länkar i mailen)
Jag provade att surfa med MSN explorer i stället och det funkade ju bra...
Kan man prova och installera om Internet explorer och outlook på nå vis? Men då kommer adresser och sånt att försvinna i outlook va? :(

MVH Eem
 
Sv: Blir tokig snart...

Finns det nåt virus som bara påverkar Internet Explorer föresten?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vart framkallar ni era mobilbilder? Jag har ännu en gång samlat på mig alldeles för många och försöker föra över dem till datorn för att...
Svar
17
· Visningar
1 050
Senast: Killaloe
·
Relationer Hola buke! Jag är inte en smygis i vanliga fall men detta får bli anonymt pga lite känsligt ämne. Tidig vår började jag i en ny kör...
Svar
8
· Visningar
1 635
Senast: tara
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 727
Senast: EmmaW
·
IT & mobiler Har köpt ny mobil efter snart två år med min gamla. Inte självvalt utan den har gett upp. :meh: Kopplade mobilen med datorn och...
Svar
4
· Visningar
578
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp