Blir sårad och lite upprörd.

annie_cool

Trådstartare
Hej vet inte vad jag ska lägga in denna tråd men mod får gärna flytta om den hamnar fel men jag måste skriva detta..


Men jag blir sårad och ledsen över folk som skriver att jag inte kan nått om hästar att jag skulle hitta på allt kopiera andars texter och såna saker men sån är inte jag alls. Jag låser mycket böcker och fakta böcker om hästar och ser filmer och så klart har jag gått på ridskola sen jag var 7 år. man lär sig alltid nått nytt för varje dag vist är inte helt fullärd men kan en hel inte allt men en del. . Jag ljuger inte när jag skriver detta. .

Vill inte hänga ut nån men läste en mycket gammal tråd där ( Juni_cool det var 2008 hon skrev det. ) hade skrivit om sin häst Juni och där skrev hon att jag inte kunde nått om hästar att jag skulle ha kopierat svaren men det gör jag inte. Plus att hon skriver att jag inte kan rida vilket jag kan men det är ett tag sedan jag red nu är nog lite ringrostig men ändå. Blir sårad av det.


Så hur ska jag göra ? Stå emot såna här på hopp eller bara lägga mig?
 
Försök strunta i det! Det finns människor överallt som säger dumma saker ibland.
Den tråden var många år sedan också, och både du och den andra användaren har säkert blivit både äldre och klokare sedan dess. Försök släppa det!
 
Vet det men jag hittar ju inte på Men det är klart jag vill ju kunna rida igen och mitt mål är att komma upp på hästryggen efter ett långt uppehåll vet inte när jag red sest men det var nog för cirka:2 år sedan typ.
 
Vet det men jag hittar ju inte på Men det är klart jag vill ju kunna rida igen och mitt mål är att komma upp på hästryggen efter ett långt uppehåll vet inte när jag red sest men det var nog för cirka:2 år sedan typ.

Nej, men vissa säger dumma saker ändå, som att man hittar på fast man inte gör det. Det bästa är att försöka borsta av sig det.
Kan du inte rida igen då? Till exempel på turridning, eller en lektion på en ridskola? Det vore nog jättekul för dig!
 
om du vill rida tur ridning kan du ju alltid ringa och fraga om du ar for tung, men det tror jag inte :)
fraga ridskola, dom brukar ha stora maffiga hastar, var inte radd for att rida pga vikt

Klart man blir sarad nar nagon sager elaka saker men man far bara bita ihop och lagga det bakom sig, ibland ar det svart men tank pa att personen som sager skit maste me himla daligtfor att orka halla pa men sant. Ignorera om du kan, om nagon ar verkligt elak eller mobbning kan du rapportera till moderator.
 
Du blir sårad i en 8 år gammal tråd och drar upp det här? Jag får känslan av att du letar efter och samlar på oförrätter, de flesta har fått höra ett och annat negativt om sig under så pass många år. Det du beskriver låter dessutom som barnsligt påhopp av någon omogen som mer är ute efter att såra än någons som har ett ärligt omdöme om din ridning eller dina kunskaper.

Kanske dags att arbeta med ditt självförtroende och din självkänsla. Det handlar inte om vad andra skriver/säger utan hur du tar åt dig och kommer ihåg och ältar det för dig själv.
 
Jo det har du rätt men jag får dagligen taskiga svar att jag sköter mina djur som min katt dålig att jag inte borde ha nån men nu mår hon super bra och trffs bra. har blivit mera tammare en förut.
 
Jo det har du rätt men jag får dagligen taskiga svar att jag sköter mina djur som min katt dålig att jag inte borde ha nån men nu mår hon super bra och trffs bra. har blivit mera tammare en förut.
Om du dagligen får nedlåtande kommentarer så undrar jag vad du omger dig med för människor. Jag antar att det är "vänner" och bekanta som säger så. Det låter konstigt om fullständiga främlingar kommer med sådana uttalanden, de kan rimligen inte veta.

Det är svårt att över internet ha åsikter om hur du tar hand om din katt dock.
 
Hej vet inte vad jag ska lägga in denna tråd men mod får gärna flytta om den hamnar fel men jag måste skriva detta..


Men jag blir sårad och ledsen över folk som skriver att jag inte kan nått om hästar att jag skulle hitta på allt kopiera andars texter och såna saker men sån är inte jag alls. Jag låser mycket böcker och fakta böcker om hästar och ser filmer och så klart har jag gått på ridskola sen jag var 7 år. man lär sig alltid nått nytt för varje dag vist är inte helt fullärd men kan en hel inte allt men en del. . Jag ljuger inte när jag skriver detta. .

Vill inte hänga ut nån men läste en mycket gammal tråd där ( Juni_cool det var 2008 hon skrev det. ) hade skrivit om sin häst Juni och där skrev hon att jag inte kunde nått om hästar att jag skulle ha kopierat svaren men det gör jag inte. Plus att hon skriver att jag inte kan rida vilket jag kan men det är ett tag sedan jag red nu är nog lite ringrostig men ändå. Blir sårad av det.


Så hur ska jag göra ? Stå emot såna här på hopp eller bara lägga mig?

Strunt i det där. Jag minns en del trådar som moderator fick stänga för att samma person var dum mot dig. Skit i det och gå vidare med ditt liv. Lycka till med att gå ner i vikt o hoppas att du kan börja rida igen så småningom :)
 
Vet det men ändå. Det har ju hänt en del saker i mitt liv nu i sommer så fick vi ta bort våran hund pga sjukdom han blev bara 9 år .
 
Känns som om att du har en del att bearbeta vilket internet kanske inte är rätta stället.

taskiga kommentarer kommer alltid att komma och speciellt över nätet där tonfallet också går bort.

Du kommer bara må dåligt om du ska sitta och älta sådant som hände för länge sen. Kanske ska prata med någon om detta? Få hjälp med bearbetning så du även blir snällare mot dig själv?

Hoppas du kan släppa det och kommer igång med ridningen så småningom. Kram
 
N
Du blir sårad i en 8 år gammal tråd och drar upp det här? Jag får känslan av att du letar efter och samlar på oförrätter, de flesta har fått höra ett och annat negativt om sig under så pass många år. Det du beskriver låter dessutom som barnsligt påhopp av någon omogen som mer är ute efter att såra än någons som har ett ärligt omdöme om din ridning eller dina kunskaper.

Kanske dags att arbeta med ditt självförtroende och din självkänsla. Det handlar inte om vad andra skriver/säger utan hur du tar åt dig och kommer ihåg och ältar det för dig själv.
Men lägg ner måste du vara så elak.
Ts hur mycket väger du ? Finns ju maffiga stora hästar. Här i närheten finns turridning på nordsvensk brukshäst där man får väga hundra kg
 
N

Men lägg ner måste du vara så elak.
Ts hur mycket väger du ? Finns ju maffiga stora hästar. Här i närheten finns turridning på nordsvensk brukshäst där man får väga hundra kg


Det snällaste är långt ifrån alltid en klapp på axeln och muntra tillrop. Jag försökte gissa vad TS verkliga problem och peka på det. Det kan vara smärtsamt, det vet jag av egen erfarenhet, men jag gör det helt i avsikt att hjälpa.
 
Senast ändrad:
Ni har nog rätt. Ja det är sant men hon har även anklagat mig för saker som inte är sanna som stöld som jag skulle ha gjort men det har jag inte. Har inte tagit nått som är hennes.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vet inte vad jag vill med denna tråden egentligen men jag måste verkligen skriva av mig.. Jag har alltid varit den personen som varit...
Svar
7
· Visningar
1 010
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 762
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp