myfairlady91
Trådstartare
Fick Flyinges hingstkatalog igår och jag blir så himla sugen på att betäcka mitt sto i år igen! Förra året så betäckte jag henne med Marwin, hon blev dräktig men resoberade och det var alldeles för sent att betäcka om henne! Vill så gärna att hon ska ha ett föl nu när hon är ung.. Och sedan kan hon tävla några år för att sedan betäckas igen. Men frågan är om jag verkligen ska betäcka henne i år? Hon har varit brunstig sedan i höstas från å till. Hon har kommit efter i utbildningen (är 6 år gammal, men är minst ett år efter sina kullkamrater då hon har växt å så). Men om vi leker med tanken att hon ska betäckas.. Vad tycker ni skulle kunna passa?
Hon är efter Cortus (är friröntgad och har inga lösbenbitar etc)-Ceylon-Pompe-Hurricane xx. Mamman är ELIT-prem, har själv tävlat Msv hoppning. Har lämnat många avkommor som har tävlat Msv inom alla discipliner. Mitt sto är högrest, lätt i modellen, har fått 8 på typen, 8 på huvud-hals-bål och 8 på extremiteter på alla tester. Rör sig bra, är lite kort i steget. Men det beror mest på att hon inte vågar ta för sig. Hon har taktmässiga gångarter, ingen dressyrhäst dock.
Hon hoppar med god framåtbjudning, rättar sig bra och är spänstig. Är rädd om sig men inte feg.
Bra i temperamentet, cool och sansad. Hon är runt 168 cm hög.
Avkomman ska jag antagligen behålla, den ska tävlas i hoppning, visas på tester etc. Och om det är ett sto så ska den in i aveln sen den med..
Något förslag?
Här är en bild på min lilla fröken
Hon är efter Cortus (är friröntgad och har inga lösbenbitar etc)-Ceylon-Pompe-Hurricane xx. Mamman är ELIT-prem, har själv tävlat Msv hoppning. Har lämnat många avkommor som har tävlat Msv inom alla discipliner. Mitt sto är högrest, lätt i modellen, har fått 8 på typen, 8 på huvud-hals-bål och 8 på extremiteter på alla tester. Rör sig bra, är lite kort i steget. Men det beror mest på att hon inte vågar ta för sig. Hon har taktmässiga gångarter, ingen dressyrhäst dock.
Hon hoppar med god framåtbjudning, rättar sig bra och är spänstig. Är rädd om sig men inte feg.
Bra i temperamentet, cool och sansad. Hon är runt 168 cm hög.
Avkomman ska jag antagligen behålla, den ska tävlas i hoppning, visas på tester etc. Och om det är ett sto så ska den in i aveln sen den med..
Något förslag?
Här är en bild på min lilla fröken