Blir galen när man visslar

Comfort

Trådstartare
varför är det så?

Jag har två äkta bondakatter, och den ena blir helt knäpp när man visslar. Sitter man ner flyger hon upp i knät och börjar kela kopiöst i ansiktet, samtidigt som hon gnyr lite.

Likadant med sambons föräldrars katt, fast han rullar runt och kelar med "sig själv" så att säga.

Sv: Blir galen när man visslar

En del katter har svårt med höga ljud. Fick en förklaring för länge sedan att de, och speciellt honor då, reagerar då det liknar kattungars skrik. Kommer ihåg att min lillasyster skrek till nån gång när vi var hos min kompis som hade en katthona. Katten blev helt vild och började nästan attackera min syster helt oprovocerat. Hoppa upp i hennes ansikte.

Likadant är det om vi, min sambo och jag inte är riktigt sams :angel:, då ser man hur katterna börjar bli oroliga och speciellt katthonan när hon levde hade väldigt svårt för när vi började höja rösterna.

Sen har de ju bättre hörsel än vi och de kanske helt enkelt bara får ont i öronen av för höga ljud.

En av mina katter är också så här men lite mera extremt, brandvarnaren gick en gång och katten blev vild och hoppade febrilt mot taket tills jag fick tyst på den.
Likadant blev hon vild när jag körde bandslipen, läktrade på min rygg och bet mig i nacken..
Men i gengäld är hon mkt lätt att ropa på, höjer röst till falsett och skriker ut i natten, hon kommer som ett skott (grannarna tror ju inte jag är klok men katten kommer alltid in)

Ja en av mina katter kommer som ett skott så fort du visslar eller pratar högt/skriker haha :rofl: men det verkar som om hon mer är intresserad över var ljudet kommer ifrån .Men hon blir också super kelig men mina 2 andra katt honor bryr sig inte så mycket som henne så jag tror det är väldig skillnads från katt till katt då 2 st är syskon och den enna är den som kommer och den andra inte alls bryr sig.

Vet att min gamla klasskompis visade sin bleka rumpa för husets honkatt, vilket den vart rasande utav och klöste sönder röven på honom.

Inte för att det har något med vissla att göra, fast han kanske har förtäljt något i historien.

Vet att min gamla klasskompis visade sin bleka rumpa för husets honkatt, vilket den vart rasande utav och klöste sönder röven på honom.

Inte för att det har något med vissla att göra, fast han kanske har förtäljt något i historien.

:rofl:
det roligaste jag hört på lääänge!

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 582
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 818
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 129
Senast: Freazer
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka