Blir en korsning me Connemara å Engelskt fullblod bra tävlings hästar?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare pansy
  • Startdatum Startdatum
beror väl på VEM som rider hästen också. och vem som utbildar den. med rätt träning och tränare kan dom flesta hästar bli duktiga.

Åhhh var bara tvungen att svara på ditt inlägg! HÅLLER helt med dig!!! En "medelmåtta" kan blir hur bra som helst med rätt ryttare som TROR på sin häst!! Finna allderles för många idag som säger att hästen inte räcker, det är oftast rent SKITSNACK! Visst kanske inte alla hästar kan gå till GP men 95% av hästarna utnyttjar inte alls sin kapacitet p.g.a. ryttaren. TRO på era hästar! HEJA PLUTTIS!

jag vet en som har en sådan korsning, den är mellan 155-159 cm hög och jättefin. Blir smällfet hur lätt somhelst så det nästan är ett problem.

Vet inte hur den tränas och tavlas men den är cool på så sätt att den inte är rädd för något men kan vara lite laddad ibland vad jag hört...

Himla fin iafl!

jo jag hade en korsning connemara-fullblod och han var jättefin att tävla med. Han gick 1.20 hoppning när han var yngre och tävlade i storhästklasser fast han var "maxad- dponny).. tyvärr finns han inte längre :cry:

Det kan de verkligen. Men de kan precis som alla andra hästar få de dåliga egenskaperna från bägge föräldrarna :-)

Jag vet ett exempel på korsningen med LÅÅÅÅÅÅNG rygg och lågt ansatt hals, inget rolig alls rent exteriört. Ganska korta gångarter. Vek i kotorna. Men han kan hoppa.

Det räcker inte med att ryttaren TROR på hästen, den måste ju kunna något också ! Men visst håller jag med. De flesta hästar har bättre kapacitet än sin ryttare ! Det är sällan det är tvärt om.

Jag har en sån :cool:
Väldigt fina gångarter, galoppen är underbart skön och traven är en fröjd för ögat ;)
Lite kort hals kanske, men annars väldigt vacker.
Hoppar wonderful, men jag är inte så intresserad av hoppning.
Hon är iaf en duktig westernhäst ;)

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 110
Senast: zarmino
·
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
1 004
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej gott folk Har ett sto som är på väg att ge mig både blödande magsår och hjärnblödning. Hon är varmblod 5 år, aktiv i trav Kort...
2
Svar
21
· Visningar
2 783
Senast: MayGrace
·
Gnägg Hej Tänker att det måste vara flera än jag och dottern som har Engelska Fullblods hästar. Mitt sto har endast gjort 4 starter sen...
2
Svar
25
· Visningar
5 022
Senast: Karoliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar