Blir det jätte stort?

Sv: Blir det jätte stort?

P.O.P har fina kläder, men det mesta är i deras "standardurséende". Sedan tycker jag de är lite väl dyra, men det är väl en smaksak´:p Just i så små barnkläder som bodys köper jag hellre kvantitet än kvalité. Däremot har jag många ytterplagg från P.O.P där kvalitén spelar roll.

Tradera är kanon att köpa barnkläder på :angel:
 
Sv: Blir det jätte stort?

Ja tradera har jag köpt en del :) Brukar kolla där lite titt som tätt om jag hittar något jag vill ha, lika så på blocket men där är det mest en hel garderob antingen blått med bilar eller rosa klänningar :p
 
Sv: Blir det jätte stort?

Och min 11 månaders har också stl 74.

Ja, okej, han kan ha 80 i några få plagg och det mesta i 74/80 också.
 
Sv: Blir det jätte stort?

Jo, han är väl nåååågot stor min lill-prins:angel:


Pmmm>>>
Tycker du det är verkligt nu?!
Vänta bara tills att sängen står bäddad, bilstolen står redo, skötbordet är ihop skruvat och bebisrummet e inrett.
Jobbigt bara om man får gå över tiden då.
Själv sorterade jag bebiskläderna om och om igen, upptäckte att jag nog hade för lite ändå :angel: och hann med nåra shopping rundor extra på min 11 dar på övertid.
 
Sv: Blir det jätte stort?

Kom på att han inte är någon ettåring längre, han har hunnit bli 16 månader. Vimsig morsa :angel:
 
Sv: Blir det jätte stort?

Ja, precis, en hel garderob behövs ju inte. Eller ja, det beror ju förstås på hur mycket man redan köpt på sig.

Jag har köpt mycket fina mammakläder på Tradera, och även amningströjor. Jag vill inte betala så himla mycket för kläder jag använder under en så begränsad period, därför köper jag gärna begagnat. Det mesta jag köpt har varit nya kläder med prislapparna kvar, men ändå till hälften av butikspriset. :)
 
Sv: Blir det jätte stort?

Hehe, lite skillnad kanske :D

Vi har börjat planera för 1 årskalaset nästa månad ;) Alla frågor vad dom ska köpa, så jag har fått tänka efter litegrann här nu. På vilka leksaker som uppskattas, kläder som behövs etc. Men det blir nog mycket fint och välbehövligt han får!

Jag undrar bara vad man ska göra med allt man har redan liksom? Jag har 2 st fullproppade flyttkartonger med bebiskläder, och jag själv är tämligen säker på att jag inte vill ha fler barn, om jag inte skulle bli frisk igen förstås.
Det är inga märkeskläder eller så heller, utan det mesta är från Lindex, Kappahl, HM och sånt, så pengar är dom ju inte värda.
Får hoppas på att någon annan jag känner får en son snart, så kan dom iaf välja och vraka bland mina kläder om dom vill.
 
Sv: Blir det jätte stort?

KL
Min kille har nu (4 månader på tisdag) 62 i bodysarna och 56 i byxor. Har även 61 i byxor men de är lite långa. Jag tycker personligen inte om att vika upp för jag tycker det blir klumpigt för dem är de viftar med armar och ben.

Tips på bra och fina unisexkläder:
Molo
Ej sikke lej
Katviq

Priserna är lite högre än HM (kanske ungefär som PoP) men jag köper mycket på tradera där det säljs mycket helt nya kläder.
 
Sv: Blir det jätte stort?

Tillägg

Jag var övertygad om att vår kille skulle bli stor för jag gick 12 dgr över tiden, mennär vi kom hem fick maken åka iväg och handla mer kläder i 50 för det hade vi alldeles för lite av.
 
Sv: Blir det jätte stort?

Jag kommer spara ganska mycket av de kläderna vi har, då jag har skitsvårt för att kasta. Men jag vet ju att vi vill ha fler barn, så därför kanske det inte är någon dum idé att spara det.

Men att ge bort till folk i närheten är ju ingen dum idé.

Häromkring finns det en årlig barnvårlopps, där kostar ett bord en hundring och det är enormt mycket folk, också ett tips att sälja på loppis. Tradera går ju också, men det är mycket jobb med att sälja. Att sälja är ju ganska bra då man får igen lite pengar och kan köpa annat de behöver.
 
Sv: Blir det jätte stort?

Tillägg

Jag var övertygad om att vår kille skulle bli stor för jag gick 12 dgr över tiden, mennär vi kom hem fick maken åka iväg och handla mer kläder i 50 för det hade vi alldeles för lite av.

Fast JAG ser ju hellre att det blir så än att jag skulle ha köpt "massa" i en storlek som e för liten redan från början.
Dom kommer ju växa i det, men att bebisen krymper e väl inte såååå sannolikt:D
 
Sv: Blir det jätte stort?

Jag vill helst inte slänga dom jag heller, i princip allt är utan fläckar och väldigt fina kläder så sett. Dom är ju heller inte urtvättade, eftersom dom inte används så himla länge innan det är dags för ny storlek.

Nypris på kläderna där är ju några tusen åtminstone, vilket också gör att det känns tråkigt att slänga.
Men men, det är väl bara att ställa ut dom i förrådet och se vad som händer :p
Med tanke på att jag blir gravid enormt lätt, och dom flesta p-medlena inte fungerar på mig, så kan jag ju bli gravid igen. Och abort känns som något väldigt svårt, numera.
 
Sv: Blir det jätte stort?

"lindex kläder blir snabbt urtvättade och noppriga.
Kappahls kläder krymper gärna, ibland nästan en hel storlek.
H&Ms kläder blir oxå urblekta rätt snart, men är lite större i storlekarna och krymper väldigt lite.
Exit strlekar är lååånga och smaaala."

Själv tycker jag att Lindex har bra kläder.
Köper mycket där och inget har blivit urtvättat eller nopprigt.
Kappahl däremot, deras kläder blir urtvättade.
H&Ms kläder tappar formen lätt.
PO.P älskar jag. Inget jag köpt därifrån har tappat färg eller form.
Det dåliga är priset som är lite väl högt.

Angående windstopper fleeceoverall, det är jättebra till barn som bärs mycket utomhus. I sjal eller sele.
Men i vagnen är det rätt onödigt.
Min son blev svettig i den. Det känns inte som att den andas.
Hade en från PO.P.
 
Sv: Blir det jätte stort?

Tänk så olika det kan vara
INGA av mina kläder från Kappahl har blivit urtvättade...bara krympit. Deras eget märke kaxs är bättre på att hålla storleken.

Köper ändå de mesta av sonens kläder på Lindex och H&M.
Dom är fina och billiga.
Lite noppor får man stå ut med:D
 
Sv: Blir det jätte stort?

Noppriga tycker jag inte många kläder blir.
Tvättar allt ut och in. Det kanske hjälper.
 
Sv: Blir det jätte stort?

Mmmm...kanske...

Men för mig har inte det hjälpt.
Fast det KANSKE kan bero på vattnet jag hade på förra stället. Mycke salt och järn.
Får se om jag märker nån skillnad nu på nya stället.
Får köpa nått och testa. *shoppingtok*:D
 
Sv: Blir det jätte stort?

Nja det börjar bli verkligt och är mest skrämmande faktiskt ;) Nu på torsdag är det föräldraträff igen och då om ammning och första tiden efter och veckan efter det studiebesök på förlossningen!!


Kom på en sak till, sängkläder! Vart 17 köper man i för storlek? Vart hittar man "mini-täcken" till vaggan och vagnen t.ex. För till spjälsäng finns det ju massor på IKEA, men jag har inte hittat något som ska passa i en vagga/vagn.
 
Sv: Blir det jätte stort?

Man kan ju köpa en billig fleecepläd på IKEA och klippa den i mindre bitar. Eller använda en liten filt. Det blir bara trångt och mysigt för bebisen.
 
Sv: Blir det jätte stort?

Nova-Li är 2 månader (igår ;) ), och har 56, har börjat kunna ha 62. Och hon är inte speciellt liten; väger drygt 5 kg och ligger över kurvorna på bvc.
Jag skulle köpa mest 50-56 om jag vore dig.
 

Liknande trådar

Äldre Lite spin-off på tråden om jackor blir det väl. Tänkte höra hur mycket kläder ni har och hur mycket ni använder av det ni har? Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 706
Senast: Elanor
·
Gravid - 1år nu har jag börjat med att packa BB väskan :bump: Eller, jag började för några dagar sen men tänkte göra klart ikväll ;) Jag har...
2
Svar
29
· Visningar
2 977
Senast: Nisse
·
  • Låst
Övr. Barn Har gått ett par veckor sedan 5-månaderskontrollen (13/9), men jag måste bara få dela min glädje över min underbara goa kille! :love...
Svar
15
· Visningar
1 437
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp