Blingat Bett?

E

Etimanyd

Får man ha ett blingat bett när man tävlar?

Nu går det tyvärr inte att direktlänka från denna sida men när ni kommer in på denna sida ( www.gladahasten.se ) tryck på "Bling Bling", där finns det ett blingat bett med d-ringar.

Tyckte det var superfint:love: Extra fint med tanke på att min sötnos går bäst å klumpiga bett med d-ringar;)

Sv: Blingat Bett?

Om det verkligen räknas som D-ringar får du inte ha det, för såna är inte godkända. I övrigt vad gäller bling på bett, stigbyglar, sporrar osv borde det väl vara "allt som inte är förbjudet är tillåtet"?

Kanske hade fel benämning på bettet, alltid sagt d-ringar om sådana men det korrekta namnet kanske är "fasta ringar" och det vet jag med all säkerhet att man får ha. Undrade just bara om själva "blinget" var tillåtet:)

Jag skulle nog klassa det där som ett eggbett faktiskt. Om du tittar på Hö*ks eggbett kommer du se att ringarna är likadana i stort sett som det bettet du visar :)

Aha då har jag lärt mig något nytt, eggbett is the name:) Thanks:bow:

*kl*

Och jag som inte ens är speciellt förtjust i blingat fastnade helt för sporrarna dom hade. Men dom är för dyra och kan ju inte ha det rosa blinget som var snyggast till min två fuxar, så det får vara så :angel:

/Camilla

Sporrarna tyckte jag också var sjuuukt fina:d. Dock dyra:cry: Har lagt ner bettet nu också när jag köpt ett OS pannband idag med rosa bling:love: Blir nog lite väl mkt med både bett och pannband:angel:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
750
Senast: Oknytt
·
Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 321
Senast: tuaphua
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 437
Senast: Fazeem
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 864

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka