Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag undrar också om det är tillåtet eller inte. Jag såg ett ponnyekipage på en nationell tävling som hade tre strass stenar på sidorna av nosgrimman. Det var ju diskret. Men det var ju ändå något på nosgrimman! Har dock aldrig sett någon annan med det.
Min fråga är om det är tillåtet att tävla dressyr m blingad nosgrimma? Kan inte hitta att det är förbjudet i TR och vit fodring t ex har ju funnits i urminnes tider. Är ju lika mycket förändring som Bling utanpå anser jag...
Om inte formuleringen är ändrat de senaste 10 åren sedan jag köpte förra TR, står det väl att träns skal vara av en "slät" modell, vilket jag tolkar som att strass o bling på nosrem och pannband inte är tillåtet, fast domarna brukar ha överseende på lokal och regional tävling.
Det står i TR att huvudlag och nosgrimma ska vara enbart i läder och sen står i annat stycke att pannbandet får ha dekor.
Vit fodring är ju läder, bling är inte läder. Står ingenting om "slät" modell och är ingen skillnad på nivå, lokal och uppåt.
Precis!Då är det ju uppenbart, bling är INTE tillåtet på nosgrimma men olik färgad "stoppning" är tillåtet. Däremot får du ha det på pannbandet.
2015 ska det förstås stå...hihiPrecis!
Det har ju stått diskret dekor på pannband vilket många undrat, var går gränsen? Ordet diskret kommer tas bort till 1215.
Har öd sagt ok, så? Jag är lite kluven, visst spela roll om hen fick rida med den, är ju inget som kommer ge mer poäng. Å andra sidan, varför då? Varför inte välja någon av de miljoner nosgrimmor som är godkända...Förra året var det en här uppe som fick tillåtelse av öd att starta med denna nosgrimman:
Jag tycker iaf att det är uppenbart att den inte är tillåten.
Detta då?
Detta då?
Jag tror regeln med nosgrimman är för att de med typ en repsnutt över nosryggen ej skulle vara okej, och nu drabbar det även blinget.@Novali01 I nya TR är den enda skrivningen att pannbandets dekor ska vara diskret som är ändrad. Det står bara att pannbandet får ha dekor. Eftersom det är tydligt skrivet att pannbandet får ha dekor tycker jag det är helt uppenbart att nosgrimman således inte får ha det.
@doleron Domaren kanske riskerar att bli bländad. Jag tror det är en gammal regel för att det ska vara stilrent.