Nej det finns det väl ingen lag på, men om jag var bonden skulle jag låtit kalven bli en göd kalv och stå i box!
Alla sveriges bönder mister tillsammans över 10 miljoner/året så å bara ta bort en kalv för den är blind vill man nog undvika
OK nu får jag behärska mig för att inte svära och bli väääldigt otrevlig mot dig.
Se mitt tidigare svar:
""Det är helt klart ett brott mot djurskyddslagen och föreskrifter. Det finns bl a en skrivning om att "djur ska behandlas väl och skyddas mot onödigt lidande"
Kalven lider efter som den inte kan se, många bönder tänker tyvärr med plånboken och sannolikt ser bond hur många penningar kalven kan ge som fullvuxet slaktdjur...""
Alltså att låta ett blint djur (om den nu är blind, ja nått allvarligt fel verkar det ju vara) leva vidare, bara för att tjäna några ynka tusen. Varför det finns en sån totalt likgiltighet för levande varelser, dessutom det man ska tjäna sitt uppehälle på, bland så många djurhållare, det kommer jag aldrig att förstå.
Och hur bra kommer en gödkalv att växa som inte ser, undrar ju jag?
Nej ditt uttalande skadar bara de seriösa djurhållarna/bönderna och gör så att ännu fler kommer att avstå från att äta kött... Och då blir det ju ännu mindre pengar till Er (antar att du har anknytning till jordbrukssektorn, med din "insatta kommentar") så fruktansvärt pinsamt dåligt, dåligt, dåligt av dig, är min kommentar.